Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Kicki Fredlund - 10 augusti 2018 20:56

Efter morgonens oväder så klarnade det upp och eftersom det var lite svalare väder, runt 20 grader, så kunde hundarna äntligen få följa med till skogen, även Berra följde med.


Men Pju, som är konvalicent fick vara hemma.


 

Triss förser sig av vad som finns, hon åt både blåbär, lingon och skogshallon.

 

   

På sina ställen är det riktigt mycket blåbär, stora är dom dessutom.

 

Jag plockade 5 lit på en timme häromdagen och idag blev det lika mycket till, men då var Berra också med och plockade.


Det tar sin lilla tid att sen sitta ute och rensa dom, men under tiden lyssnar jag på ljudbok. Pappas pojke av Emelie Schepp är den senaste.


 

Det är riktigt gott om lingon och dom börjar redan mogna.

 

 

 

 

Årets första, men det var bara tre stycken.

 

 

När vi kom hem klippte jag klart gräset, det har fått växa sig högt, men det innebar att det har klarat torkan bra och var riktigt grönt, men det skulle nog behöva räfsas.

 

Jag gjorde blåbärspaj (årets första faktiskt) till e.m.fikat


Av Kicki Fredlund - 10 augusti 2018 11:01

Ett riktigt kraftigt åskväder med tillhörande spöregn drog över här i morse.


Det kom 15 mm i regnmätaren på kort tid.


Igår började jag klippa gräset för första gången på många veckor, jag hann inte riktigt klart och nu får jag lov att vänta ett tag p.g.a vätan. Vem kunde tro att det skulle vara en orsak till att inte klippa denna extremt torra sommar.


Jag hade även tänkt ta mig till skogen för att plocka blåbär. Jag har hittat en liten yta med massor av fina blåbär, måste sno mig på att plocka klart där innan nån annan gör det, för det är verkligen olika på tillgången, de flesta ställena har bara små torra bär, om ens några alls.


 

Pju börjar piggna till. Krage behöver hon inte ha på sig. Ibland snuttar hon på sin IKEAråtta eller tuggar på ben.


Men hon vill fortfarande helst vara inne i vårt sovrum där hon haft sin plats inför valpningen.

Det är bra det för då får hon det lugn hon behöver.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards