Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Kicki Fredlund - 4 juli 2018 19:03

Är det åldern, eller är det för jag har så jäkla ont i höften?


Virrigare och glömskare än nånsin är jag i alla fall.


Idag hade det kunnat gå på tok riktigt.


Jag hade kyckling i ugnen och satte på en kastrull med ris när det var ca 30 minuter kvar av tiden i ugnen, så det skulle bli klart ungefär samtidigt.


 

Under tiden gick jag ut och oljade altanen klart.

 

Det var bara det att jag glömde bort riset på plattan totalt, så den stod på på högsta värme i minst 30 minuter.


När jag kom ut i köket fick jag nästan skära mig fram genom röken, undrade varför inte brandvarnaren löst ut, men kom på att jag glömt att byta batteri i den.


Det blev till att sätta fläkten på högsta fart och öppna korsdrag på dörrar och fönster.


 

Så nu har jag fördärvat ytterligare en kastrull, för det var ju inte första gången jag glömt en kastrull på spisen.

 

Innan detta hände hade vi varit till Hedemora och handlat, varit med hundarna till skogen och plockat lite blåbär.


Men där klantade jag mig igen. Plockar ju blåbären för hand innan de är så färdigmogna att de går att plocka med bärplockare, om nu det kommer att gå överhuvudtaget i år, för nu krymper blåbären i torkan, så dom är knappt plockbara alls. När jag fått ihop den deciliter som skulle räcka till morgondagens frukost så snavade jag (den förbannade höften igen) så alla bär åker ur byttan.


Jag plockade väl några nya, men var så sur att vi strax åkte hem.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards