Alla inlägg den 23 mars 2018

Av Kicki Fredlund - 23 mars 2018 09:38

Redan i morse var graderna på plussidan, även om det bara var med 0,5. 


Nån sol ser det inte ut att bli.


Det var det inte igår heller, vi var en vända till Hedemora och postade paket. Sen kollade vi om det gick att gå i skogen vid Tjärnan, det gjorde det INTE. Fy attan vad det kommer att dröja innan vi kan börja spåra igen.


 

Berra följde åter med ut på sjön, men frågan är om det var sista gången vi gick där nu, för nu började det bli väldigt moddigt och blött.

 

 

Det blir synd om hundarna då, om vi varken kan gå på sjön eller i skogen.

 

Nu på morgonen ringde en läkare från Avesta lasarett om Berras mediciner, hon skulle skriva ut dom genast, även Panodil!


Idag blir jag nog tvungen att städa lite. Till påsk kommer Cissi, Marin och Ludwig upp från Göteborg.


Jag har börjat tvätta på morgonen och bullar bakade jag i förrgår, så nu finns det i frysen igen.


Jag måste även få tag i krukor så jag kan fortsätta att plantera skott.


 

Rötterna på blomsterlönnens sticklingar trängs lite väl mycket i glaset nu.

 

 

Solen tar ändå på snön, men det går sakta. Mätte snödjupet på altenen igår, det var 70 cm.

 

Klantade till mig rejält i morse när jag såg att en undanställd orkidé ute i groventrén hade börjat blomma. Jag skulle räta ut stjälken lite och sätta den mot en stödpinne, då bröt jag av hela blomman.


 

Fick sätta den i en liten vas med vatten

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards