Direktlänk till inlägg 20 april 2018

Till Avesta- igen!

Av Kicki Fredlund - 20 april 2018 16:36

I morse hade Berra tid redan kl 8 för att göra ett ultraljud på hjärtat på Avesta lasarett.


Vi fick ju nattgäster i gårkväll, när Max och hans kompis Adam kom vid 22-tiden. Men i morse hade vi redan åkt innan dom klev upp. Sen skulle dom till Falun för att göra nåt med Adams bil. 


 

Det tog drygt en timme innan ultraljudet var klart.


Vi tog en fika på serveringen på lasarettet innan vi åkte till bilfirman och hämtade vår nya bil.


När vi kommit hem så plockade vi över gamla bilens prylar till den nya, kunde passa på att kassera en del saker, men konstaterade också att det är betydligt sämre med utrymmen i nya bilen, både i dörrfickor och handskfack.


Satte provisoriskt in lilla utställningsburen i bilen och åkte till skogen med hundarna, som varit ensamma hemma några timmar.


 

I sol och rena sommarvärmen knallade vi, i en i princip snöfri skog.

 

 

Bus med pinne....

 

   

leta godis i barken...

 

 

eller leta godis på marken, var väl en del av vad hundarna pysslade med på promenaden.

 

När vi kom hem vid 2-tiden så kom Max och Adam strax efter. Jag fick varken bjuda på mat eller fika, för dom hade nyss ätit på Lappens i Hedemora och bestämt sig för att åka tillbaka till Trollhättan redan idag.


Snacka om snabbvisit, det var ju knappt vi hann se dom alls.


Nu i e.m ringde H som byggt om bilens hundbur och talade om att den redan var klar, så i morgon bitti åker vi och hämtar den.


Efter det ska vi till Granngården och göra lite reklam för vår brukshundklubb, för det är temadag där för hund och katt. Några från klubben ska ha uppvisning i bl.a rallylydnad och nosework. Övriga får mest finnas där med våra olika hundraser.


Om jag skrev igår att jag var velig, så är väl det bara milda västanfläktar mot hur totalt vimsig jag är och hur fel jag hade om utställningen i Västerås. Jag var så helt inne på att utställningen är nu på söndag. Jag hade med garanti åkt dit om inte en vänlig själ ringt igår och sagt att det är nästa söndag. Tablå!


 
 
paula

paula

20 april 2018 20:54

Det är lätt för vem som helst att bli dagvill och med ditt tempo är det underligt att du har så bra koll som du ändå har. inte en dag utan något program, jag blir matt varje gång jag hälsar på dig här. Skulle inte fixa hälften, men jag vet också att du själv vill ha det så, annars klättrar du på väggarna. Jag är nästan motpol, tycker om attlägga upp mina dagar som jag själv vill, ändå är jag också virrig så det räcker. Men jag ska iaf inte fytta denna helg utan nästa! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 april 2018 18:52

Jag fattar inte varför du tycker att jag gör mer än du eller nån annan. Jag är otroligt lat och bekväm för det mesta. Jag har nog samma inställning som Hillevi (Gyllensilver), varför göra idag om man kan skjuta upp det till i morgon.
Skillnad är ju saker som man inte bestämmer själv, läkarbesök och sånt.
Spännande med din flytt, hoppas att du ska trivas på nya stället. Men du är ju som kameleonten och anpassar dig till det som krävs.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

21 april 2018 09:27

Det är kanske inte att undra på att du blandar ihop dagarna, så mycket du har omkring dig. Läkarbesök, gäster, hundar, bilbekymmer och jag vet inte allt.
Hoppas att ni får en lugn och skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

21 april 2018 18:46

Jag var så otroligt säker på att det var den här helgen som utställningen var, så jag tyckte inte att det fanns nån anledning att kolla igen på datumet.
Det hade varit ganska uppkäftigt att komma till Västerås och finna att det inte var en enda bil på parkeringen.
Jodå helgen blir rätt lugn. Vi börjar med spårandet igen i morgon. Otroligt! Trodde väl aldrig att snön skulle smälta undan SÅ fort.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards