Alla inlägg den 13 april 2018

Av Kicki Fredlund - 13 april 2018 18:20

Igår vävde jag klar mattan. Tyvärr blev den i kortaste laget, men jag fick ändå med så mycket varp som det bara gick.


När jag tagit mattorna ur vävstolen för att knyta fransarna så såg jag till min förbannelse att jag missat stadkanten i starten på första mattan, samma miss som jag ändå upptäckte i tid på andra mattan.


 

Nu ligger dom i.a.f på hallgolvet, som dom borde gjort redan för 5 år sen!

 

 

Även om den andra blev kortare än vad jag ville ha den.

 

Marianne kom igår och fikade på e.m jag hade några tallrikar som hörde till några som hon fått tidigare.


 

Marianne undrade om det var hennes snacksalighet som fått Triss att däcka totalt. Jag sa ingenting om det (eller hur Marianne?)

 

Idag hade vi tid för däckbyte i Säter på e.m Innan hann vi precis käka på grillen. Tyvärr fick jag en pizza som så starkt pepprad att svetten rann och den gav mig magknip resten av dan. Inte ska det väl vara peppar på pizzor?


På bilfirman lyckade jag få ägaren att sponsra vår utställning i juni med några hundralappar.  Det gäller att ligga i för att klubben ska få vinst på utställningen. Jag har nu tre sponsorer klara och ska kolla ett par till.


 

Vi hann på minuten till kl 15 till frissan.

 

 Sen en snabbis in på ICA Maxi innan vi åkte hemåt.


 

Det blev promenad i Tjärnan, nu för första gången på vår ordinarie vända.

 

 

Alltid mycket att undersöka, vare sig det är snö eller inte.

 

 

Men Maya ser lite fundersam ut när jag ber henne låta bli. Igår åt hon rävskit så hon spydde flera gånger i natt och i morse, bl.a en hårig tuss av rävskit.

 

 

Triss ser också sur ut när jag sagt till henne att låta bli, det var massor av älg och rådjursskit utefter skogsvägen.

 

 

Tur att snön höll att gå på, för annars hade man kunnat trampa ner ganska rejält som synes.

 

Jag har sålt servisdelarna igår och idag på det engelska porslinet, som jag haft på Tradera, fick dessutom troligen bättre betalt än om jag lagt ut hela servisen på en enda auktion.

 

 

Jag hade några delar kvar och de har jag lagt ut idag. Bl.a den här fina tillbringaren.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards