Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Valpkurs, sen loppis

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2017 08:23

Igår hade jag valpkursen först på förmiddagen. Sen blev det loppis på eftermiddagen.

Det var ett strålande varmt sommarväder.


Kommer en bildsvit här på de 9 valparna. 


               

Som synes har många familjemedlemmar med på kursen, vilket alltid är positivt.


När jag kom hem var det bara att snabbt packa in i bilen det som jag skulle ha med mig på loppisen. 


Hade tagit ur hundburarna för att få plats med mer. Loppisen var ju nästan granne, det är nog bara knappa trehundra meter dit.


 

Berra tog kort när jag packade upp. Grannbordet kom också med en bit.


 

Berra var också delaktig i försäljningen.


 

Maja fick vara med ett tag, det är inte ofta hon får följa med som ensamhund.


Men när jag åkte hem och hämtade fika, så fick hon komma hem igen till Triss. 


Så värst mycket sålt blev det inte, men kantarellerna som jag hade med mig, både färska och torkade, dom gick åt snabbt.


Inte var det speciellt mycket folk heller, mest pensionärer, och dom är just inga loppisköpare, dom har ju själva redan just såna prylar som jag säljer.


Men vädret var fint och folk var trevliga, några bekanta träffade man ju också, så jag tycker fortfarande att det är en kul grej. Och med gratis bordplats, så gjorde det inte så myckat att förtjänsten inte blev så stor.


Att mitt stora förråd bara decimerades med ca 15 föremål är väl smällar man får ta. Jag blev ialla fall av med lite böcker. Man fick välja en bok gratis om man köpte något.


I morse skulle vi åkt till Märsta på utställning, men Berra har varit dålig inatt och kräkts, så vi stannar hemma och jag åker och spårar som vanligt med hundarna, medan Berra blir kvar i sängen.

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

27 augusti 2017 10:55

Hej, så många valpar på kursen, är det inte fler än det brukar? Är alla från orten eller kommer en del längre bort ifrån? Salig härlig blandning av litet och stort vad gäller raser..
Hälsa Berra att han ska krya på sig! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

27 augusti 2017 18:19

Jo, det är i flesta laget för att vara ensam, men det känns tufft att säga nej till nån när alla kan få bli med.
Dom är spridda i boendet inom några mil, en utanför Falun har väl längst att åka.
Det brukar vara "spridda skurar" i storlek och fason.
Berra är pigg igen, men har sovit precis hela dagen.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

27 augusti 2017 12:00

Vilka fina valpar! Min granne har köpt en brun labradorvalp som heter Babben. Hon skulle nog behöva gå en kurs med matte och husse.
Så tur att det blev bra väder till loppisen. Inte kul om det regnar när man ska stå ute.
Ha en skön söndag!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

27 augusti 2017 18:14

Är grannens labbe döpt efter Babben Larsson? Babben har, eller iaf har haft labradorer.
Ja, nu har det varit soliga och fina dagar ett tag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards