Direktlänk till inlägg 15 augusti 2017

Annan skog idag och snuskiga hundar.

Av Kicki Fredlund - 15 augusti 2017 15:43

Idag åkte vi till skogen ganska tidigt på förmiddagen.


Man får variera sig med skogarna. Svamp, läs kantareller, finns det, men man får leta ganska ordentligt för att komma på dom.


 

Som jag gick och gick, högre och högre upp i en backig skog. Men så värst mycket svamp hittades inte.
Inte där iaf.

 

 

En kraftledningsgata hjälpte mig att hålla något så när reda på var jag var.


   

Men det var inte bara höjder, för nere i en sänka hittade hundarna ett kärr, som dom skitade ner sig totalt i. Dessutom rullade sig Triss i nåt snusk för att lukta ytterligare värre. Syns på bilden hur blöt hon är på ryggen.

 

 

En normalt porlande bäckfåra var nu helt snustorr. Det är verkligen torrt i markerna. Trots att jag tycker att det har regnat en del både nu och då.


 

Hade fikakorgen varit närmare (den fanns i bilen), så hade man kunnat sitta här och fika.

 

Vi var i skogen, flera olika, mellan kl 9 och 13. Berra gick ovanligt långt och var med den mesta av tiden.


 

Bad av hundar stod på schemat när vi kom hem (deras fällar i bilen åkte i tvättmaskin).

 

 

"Eländes elände" säger den blicken.

 

 

"Öppna dörren så jag kan komma härifrån!"

 

Nu måste jag sätta fart och förbereda valpkursen, som har upptaktsmöte i morgon kväll.


 
 
Ingen bild

Hillevi

15 augusti 2017 20:01

Det var en lång skogstur i branterna och värmen! Men du hittar alltid svamp, imponerande. Hundarna tyckte nog ändå att det var värt att stoppasned i badkaret senare trots allt - ljuvliga stinkmoln är ju just ljuvligt underbara! ;)
Salladen i inlägget innan såg underbart god ut - verklig sommarmat!

Valpkursen - sånt gör du så bra!

Kicki Fredlund

16 augusti 2017 08:29

Vi gick ju i flera skogar (alla inom 7 km hemifrån den här gången), så det blev ju lite vila i bilen och vid fika. Berra satt kvar en gång medan jag gick ensam i 30 min. Så inte gick vi lika länge som vi var hemifrån.
Egentligen har ingen av hundarna nåt emot att bli duschade, men lite surt ska det ju verka.
Vi äter ofta sallad, Berra som knappt åt grönsaker överhuvudtaget har lärt sig att älska det (även dressingen).
Tur att det bara är upptakt på kursen ikväll utan hundar, för det hade inte varit kul att starta med valparna i regn.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

16 augusti 2017 19:52

Hej, jag gick en liten tur idag, på en tallås o plockade lite smörsopp o sandsopp. Några kantareller hittade jag på hemvägen. Blåbären är puts borta, vet inte om de trillat av risen av regnskurarna eller vad som hänt. Hallon finns gott om o det funkar bra till gröten. Men nu ska jag fasta från klockan nio så frukost får jag ingen. Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 augusti 2017 07:15

Enda svampen jag ser är kantarellerna och nån enstaka kremla.
Inte har väl blåbären trillat av, snarare nån som plockat dom om det nu fanns innan.
Här är det totalt tomt på blåbär på de flesta ställena, men som tur är finns det på några.
Ska du göra en sån där jobbig resa in till Ludvika idag?
Verkligen inte lätt att bo avskilt och sakna bil.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards