Direktlänk till inlägg 7 augusti 2017

Skulle plocka blåbär och titta efter svamp.

Av Kicki Fredlund - 7 augusti 2017 19:44

Det blev tvärt om, tittade efter blåbär, men det var förgäves, fick ihop 1dl! Räcker till filen i morgon bitti, men sen får jag nog ta mig till bättre skogar. Men plockade däremot kantareller i mängder.

 

   

Hundarna som vanligt lyckliga att vara med, men varmt var det och fuktigt i luften efter allt regn.

 

Trots att jag plockat på den här fläcken tre gånger tidigare, så hade småttingarna vuxit på sig och nya kommit upp.

 


 

Så här såg våra korgar ut när vi kom hem. Jag lovar att Berra hade betydligt mer jobb att rensa svampen i sin korg, än vad jag hade i min. 11 liter blev det totalt.

 

Nu har jag plockat fram svamptorken, för jag vill helst inte frysa ner dom, har mer än tillräckligt med svamp i frysen från förra året. Hoppas istället att nån vill köpa dom torkade.


 

Vi fick påhälsning av Roland på e.m Maya passar på att ta plats i min stol när jag gick därifrån.

 

 

För knappt två månader sen, så trodde jag knappt att det skulle hinna bli några blommor här.

 

 

Men idag ser det faktiskt ut så här.


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

7 augusti 2017 20:39

Ojoj, såna mängder hittar inte jag, men det beror ju på att skogen är nerhuggen Men, min korg skulle likna Berras, jag står sällan kvar och rensar särskilt för då äter insekterna upp mig. När snabbt rafsar jag ihop o sen fort ut ur skogen"
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

8 augusti 2017 09:01

Sista dagarna har det hänt jättemycket på kantarellfronten, men tyvärr inte en enda KarlJohan.
Du har tydligen mkt mer flygfän än vad det är här.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

8 augusti 2017 09:25

Det är verkligen skillnad på era svampkorgar!
Ha en fin tisdag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

9 augusti 2017 21:22

Idag såg min svampkorg ut som Berras, för jag hann inte annat.
Kram

 
Ingen bild

margareta lundgren

8 augusti 2017 20:18

det finns blåbär s skogen i stora skedvi lövåser o nyberget

Kicki Fredlund

9 augusti 2017 21:21

Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards