Direktlänk till inlägg 26 juni 2017

Till VC med knät.

Av Kicki Fredlund - 26 juni 2017 17:26

Jag fick en akuttid idag kl 15, när jag ringde vårdcentralen på f.m


Träffade en äldre sympatisk läkare. Han hade semester och var hos sin bror i Långshyttan för att vila upp sig lite (brodern drev Brukshotellet där). Men han passade på att hjälpa till här på VC.


Det var ingen fara med mitt knä, det kunde tydligen vara lite vad som helst, troligen i nån sena. Kan försvinna lika snabbt som det kom, men jag skulle ta smärtstillade gel och Pronaxen ett tag. (Pronaxen tar jag redan, så jag skulle dubblera dosen).


Jag är faktiskt bättre, utom på natten, då jag fortfarande inte kan röra mig eller komma åt knät utan att det gör såå jäkla ONT.


Det har regnat enorma skurar både inatt (lyssnade under sömnlösa timmar) och idag.


Tömde regnmätaren i morse 25 mm. Såg nu att det kommit dryga 5 mm till.


Jag gjorde potatissallad (med en massa gott i), av potatisen som blev över från midsommar, stekte pannbiff till, så det blev mat idag också, trots motstånd innan.


Vi gick med hundarna i Tjärnan på vägen i till Hedemora. Dom var helt vilda idag. Jag borde ha filmat, dom sprang som tokar i våldsamma frallarace runt runt och jagade varandra.


Efter VC fick vi e.m.-fika hos Kerstin och Anders.


Nu strålar solen, så det kanske har regnat klart för idag.



 
 
Ingrid

Ingrid

26 juni 2017 19:19

Så skönt att det inte var något allvarligt fel på ditt knä. Nu är det bara att hoppas att det onda går kvickt över.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

27 juni 2017 12:49

Jag är bättre nu, kunde sova i natt med bara lite smärta
Kram

 
Hillevi

Hillevi

27 juni 2017 18:13

Bra att du kollade knäet.
Tycker att ni har haft det fint i midsommar. Så även jag fast utan något traditionellt firande. Dock har kameran fått vila helt och nu får det gärna bli svalare för min del! ;)
Fortsätt att "ha det" så att jag har något att läsa om! :D

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

27 juni 2017 18:26

Ja, det kändes som om jag borde göra det, för det gjorde jäv...t ont. Var bättre igår, sämre idag.
Du får ha de' du me' så jag har nåt att läsa om! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards