Direktlänk till inlägg 24 juni 2017

Vad har hänt med mitt knä?

Av Kicki Fredlund - 24 juni 2017 13:00

Fy attan, vad har hänt med mitt högra knä.


Det gjorde ont när jag gick upp ur soffan igår kväll när jag skulle gå och lägga mig.


Vaknade kl 02 av att det gjorde så sabla ont att jag inte kunde vända mig i sängen, dessutom värkte  det som sjutton. Tog mig med största svårighet till toan. Tog panodil och värken lugnade ner sig så pass att jag kunde somna igen vid 4-tiden.


La om ett elastiskt bandage, det kändes bättre då.


Jag var beredd att ringa akuten när jag gick upp halv 7, men efter ytterligare en panodil så kunde jag iaf gå, om än kraftigt haltande, så jag struntade i att ringa. 


Min första tanke var att det hänt något med minisken, men kan det komma så akut?


Vi ska ha middag för familjemedlemmar (vi blir 11 st) kl 14. Jag började redan på morgonen att förbereda. Berra hjälpte till med potatisen, jag hade först kört den i en elektrisk potatisskalare, så han behövde bara snygga till den lite.


 

Skönt att ha allt förberett, t.om salladen är skuren, den kalla såsen till laxen klar och hummersåsen som laxen ska ugnsbakas i.


 

                                 Tårtan gjorde jag klar direkt i morse.


Jag linkade till sjön med hundarna, för att dom ska vara rastade och nöjda när det kommer barn.

 
 
Ingrid

Ingrid

24 juni 2017 15:39

Vilket elände med ditt knä! Hoppas att det är någonting tillfälligt som går snabbt över av sig själv annars får du väl söka hjälp.
Ha en trevlig midsommardag och du får säkert hjälp av gästerna.
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

25 juni 2017 09:19

Jag hade förberett så bra att det bara behövdes hjälp att duka av när det blev så dags.
Trevligt var det, men den kortaste tid som jag träffat Cissi under det här besöket, eftersom dom bor hos hennes kusin.
Idag åker hon och Martin tillbaka till Göteborg, medan Ludwig sätts på tåget för att åka till sin pappa i Sundsvall.
Kram

 
Skyttlat

Skyttlat

24 juni 2017 17:41

Sån otur med knät! Hoppas det inte är något allvarligt? Fast jag tycker det är konstigt att Du tar Dig ur sängen alls, som Du håller på? Passa på att vila nu när Du har chansen.
Så mycket god mat Du bjuder på!
Önskar Er alla en trevlig middag och fin kväll! Kram ❤🌼

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

25 juni 2017 09:15

Knät gör fortfarande ont, speciellt när jag böjer det, men nån farbror doktor får väl kika på det efter helgen.
Trevlig middag hade vi i alla fall.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

24 juni 2017 19:19

Oj, tråkigt med ditt knä! Hoppas det inte har förstört din midsommar alltför mycket.

Kicki Fredlund

25 juni 2017 09:13

Midsommaren blev lugn och fin (som jag vill ha den). Med knät så får jag ta mig till VC i morgon.

 
Hillevi

Hillevi

26 juni 2017 09:03

Nu är det vardag igen så jag hoppas att du får hjälp på VC för det där låter inte kul alls och bra att inte dra ut på undersökningen.
Ändå verkar ni ha haft väldigt trevligt på middagen - så god mat!
Lycka till!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 juni 2017 17:25

Nåt konstigt är det med knät, för det gör inte det minsta ont när jag står eller sitter still, men ont på natten så in i bomben bara jag rör på mig det minsta.
Läkaren som jag träffade idag sa att det kunde försvinna lika snabbt som det kom. Troligen en reaktion i nån sena (det fanns visst många att välja på). Öka på dosen av Pronaxen, som jag redan tar dagligen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards