Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

Påökning

Av Kicki Fredlund - 14 januari 2017 10:02

Det brandgula kuvertet kom i brevlådan igår.


 

Lite spännande var det allt att öppna för att se om det blivit nån påökning.


Jo faktiskt, +65 kr för mig och 119 kr för Berra. Men dessvärre är vi fortfarande att räknas till fattigpensionärerna.


Men jag klagar faktiskt inte egentligen. För om man som vi, levt otroligt fattigt när vi var unga, så har man fått lära sig att klara sig på det man har.


Det blev en sorts sporre det också att klara av att få pengarna att räcka.


Det händer att vi tittar på TV3s Lyxfällan, man kan ju bli mörkrädd för mindre. Jösses så enfaldiga och blåögda en del är. 


Berra kanske får bjuda mig på hemmakrogen idag. Varsin pizza kan man ju alltid fira med.


 
 
Skyttlat

Skyttlat

14 januari 2017 11:32

Kul! Jag har inte fått mitt än, men det lär väl inte bli så upphetsande siffror det heller? Här höjs ju skatten med 90 öre, så det är väl frågan om det blir något + över huvud taget.
Njut pizzorna och ha det så gott! Kramar ♥

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

14 januari 2017 12:19

Ja, man får vara glad för det lilla.
Det blir nog inga pizzor idag, men jag får väl ha dom innestående.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2017 14:58

Jag har inte fått mitt besked för 2017 ännu och inte brytt mig om att kolla på nätet, men jag har sett att jag har fått 5:- mer i månaden från Alecta. Det räcker lagom till en toapeng i månaden.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

15 januari 2017 09:56

Nog hade man önskat lite mer i höjning, men man fick väl vara glad att det var något.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

14 januari 2017 16:32

Hoppas att ryggen bättrat sig efter det hårda underlaget igår. :(
Pengautdelningen kunde verkligen vara mer rättvis men så är det ju inte. Tur att vi lantisar vet hur man kan snåla...

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

15 januari 2017 09:54

Jodå, jag är bättre i ryggen nu,
Ja, som sagt man har fått lära sig att leva på det lilla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards