Direktlänk till inlägg 28 december 2016

Resumé.

Av Kicki Fredlund - 28 december 2016 10:22

Så är julen över för den här gången. Datorn har i prinip varit nedsläckt i flera dar (kors i taket!).


Men för att göra en liten resumé i ord och bild, så har det varit så här:


På julafton var Berra och jag alldeles själva. Jag har inte ens tagit fram julgranen i år, det har varken varit julklappar eller tomte. Så skönt!


Efter obligatorisk risgrynsgrötsfrukost så åkte Cissi och Ludwig till Borlänge och firade jul hos Tobias och Erika. Med tanke på Melissas svåra astma mot våra hundar, så var det mindre lämpligt att dom kom hit.


 

Men Berra och jag gottade oss i sillar av diverse slag och en Jansson hade jag gjort på morgonen.


På juldagen åkte vi till skogen och gick promenad med hundarna på f.m för att sedan äta julmat på e.m


   

Pinnar så klart, det hör ju till promenaden.


 

Även Cissi hade kamera med sig, hon letade efter snö att ta kort på.


   

Lite snö, och även is att ha sönder fanns det på sina ställen.


 

Några små övervintrade bär hängde i sina klasar.


 

På juldagens e.m kom Felix, tyvärr var inte Kim med för hon skulle ut och arbeta, dom hade båda arbetat natt på julafton och faktiskt försovit sig så det blev för knappt om tid innan hon skulle börja arbeta (på akuten i Falun).


 

Ludwig var mest upptagen med sin mobil hela tiden.


På annandagen kom Peter med familj. Tyvärr ses vi inte så ofta, trots att det bara skiljer 10 mil.


Cissi och Ludwig hade nu andra planer och åkte till bl.a Ludwigs farmor i Säter, men Cissi kom och åt med oss innan hon fortsatte till kusin Regina.


 

 

Elvira hade sin julklappsmössa på hela tiden, Maya var mkt intresserad.


 

Ville gjorde mest grimaser när jag ville ta kort.


Hela helgen har det blåst otroligt mycket, så vi har känt av stormen Urd, trots att den mest härjat söderut på västra sidan av landet.


 

Det måste vara hemskt att råka ut för detta. (Bilden "lånad" på nätet).


Igår blev det tomt i huset igen. Efter frukost och lite f.m.-fika så åkte Cissi och Ludwig.


Han skulle med tåget i Borlänge för att åka till Sundsvall och Cissi bilade hem till Partille med en påbörjad förkylning, då både hon och Ludwig blev smittade i Borlänge av lilla Novalie, som åter var dålig med feber, så otroligt ofta sjuk, dessutom har den lilla slarvan (inte 1 år gammal än) också fått astma.


Gårdagens promenad blev bara här hemma. Trots nollgradigt väder och sol, så blåste det attan så kallt.


   

Hundarna var nöjda och glada att få springa av sig lite.


Under natten hade det kommit lite snö, så pass att vi nu har vitt på marken.


 

Trots att isen nu lagt sig på sjön, så var det helt öppet vatten inne vid kanten. Ja, nog väntar jag ett tag innan till jag tänker gå på den, trots att jag sett att vissa t.o.m åker skridskor redan.





 
 
Ingrid

Ingrid

29 december 2016 11:28

Det låter som om ni haft en fin jul med nära och kära och lite egentid också. Och bilderna på hundarna är jättefina precis som vanligt.
Ha ett gott slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

29 december 2016 11:41

Det var en annorlunda jul om inte annat. Vi har väl aldrig varit så få någonsin.
Gott slut och Gott Nytt År önskar jag dig också!

 
Hillevi

Hillevi

29 december 2016 15:06

Vilka härliga bilder du bjuder på! Det verkar som om det blev en jättefin jul, trots din tråkiga inledning, och att Berra (jösses, skrev jag "Berra"?! Vi är ju inte presenterade!) verkar ha klarat sig.
Såklart att Ludwig var upptagen med mobilen, annars vore han ett freak... :D och Ville håller ställningarna, precis som han ska i den åldern. Elvira är så fin i sin "nånting-mössa".
Fast allra bäst gillar jag de glada frallorna!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

30 december 2016 13:35

Julen blev precis så behaglig som jag ville ha den.
Nu får vi hoppas på Ett Gott Nytt År!

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

29 december 2016 17:37

Hej, vilka häftiga hårfärger och frisyrer, många killar har numera jättelångt hår, alltså längre än axellångt. Härligt tycker jag att det är fritt fram att välja själv. Jag ska nog ha mer färg i mitt hår också när våren nalkas, nu i mösstider spelar det ju mindre roll, liksom frisyren, den blir ju bara platt där under luvan i allafall. Bättre att spara pengarna till våren. Lugnt och trivsamt verkar ni ha haft i jul och ni hann ju träffa de flesta. Attans med dessa allergier som sätter stopp för besök! Nu är det flera plusgrader så den lilla snö vi fick smälter undan, sen om några dagar fryser det på och sen är det åter snorhalt. Jaja, bara att lita till broddarna.
Kram och gott slut och gott nytt år till er båda. Hoppas ni får ett friskare år bägge två, med mycket skratt och glada hundar

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

30 december 2016 13:34

Ja, nog kan killarna se ut precis som dom vill nu för tiden.
Vädret kan ju göra en knäpp, idag 4 plusgrader, snön är puts väck igen.
Hoppas att det blir ett Gott Nytt År för oss alla.

 
Ingen bild

Margreth

29 december 2016 20:04

Lämnar ett litet avtryck här, då jag är in och tjuvläser din blogg ibland...har kikat in då och då sedan jag började leta frallavalp för cirka ett år sedan :) Dina hundar är fantastiskt fina (Maya är min personliga favvis).
Bor inte långt ifrån dig, i Horndal närmare bestämt! Har oxå en helt underbar egen frallavalp nu...en tik på fem månader.
Oj, det blev ett ganska långt "tassavtryck" detta....haha ;)

Gott Slut!

Margreth Nilsson

Kicki Fredlund

30 december 2016 13:32

Hej Margreth!
Kul att du gillar mina hundar. Så bra att du hittat din valp. Var kommer den ifrån?
Titta gärna in här igen och kommentarer är alltid roliga att få.
Kanske ses vi på nån utställning, ta gärna kontakt med mig då så jag får veta vem du är.
Gott Slut och Gott Nytt År!

 
Skyttlat

Skyttlat

31 december 2016 07:32

Önskar Er ett gott slut och ett Gott Nytt År 🎉 Kram

http://www.skyttlat.se

Kicki Fredlund

31 december 2016 09:20

Detsamma till dig Britten!

 
Ingen bild

Margreth

31 december 2016 08:38

Hej igen :)
Min lilla fröken är efter Mundiz Knut och kommer från Magnus :)
Jag gick över till fralla efter många år med Bullterrier. Älskar verkligen denna ras, så självklar i sitt sätt och lätt att älska ❤
Jag har ställlt ut en hel del innan och intresset finns kvar än,även om fritiden blivit lite mindre...så jag kommer att åka så ofta vardagskaoset tillåter 😉.
Jag kommer fram och hälsar, självklart :) Kan skicka en vänförfrågan på Facebook så ser du hur jag ser ut, sen får du välja själv om du accepterar eller inte. Många vill ju inte bli "vän" med folk man inte känner...helt ok!

Nu ska här nyårshandlas!
Gott Nytt 2017!


Kicki Fredlund

31 december 2016 09:19

Åh, Knut! Han är ju bara såå fin, hoppas din lilla tik blir en frisk och vacker hund.
Jag brukar inte acceptera vänförfrågningar på FB från de som jag inte vet vem dom är. Men med dig är det OK, vi "känner" ju varandra nu, iallafall känner du mig rätt bra om du läser min blogg :)
Önskar dig också Ett Gott Nytt År!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards