Direktlänk till inlägg 21 december 2016

Slutspurt.

Av Kicki Fredlund - 21 december 2016 12:08

Det blev ändå julstädat, i alla fall köket.


 

Det är inte så smart att ha öppna hyllor vid spisen. Det blir fett av stekos.


 

Men nu är varenda liten pryl diskad och hyllorna skurade.


 

Under tiden har jag datorn med mig och lyssnar på slutspurten på Fredrik Backmans senaste bok.


Nu när jag är klar ska jag ta hundarna med mig och gå en långpromenad i skogen, men först ska jag till Hedemora och handla.


Berra är sängliggandes idag. Dessvärre verkar det som om han inte klarade sig från förkyningen, för han började få ont i halsen i går kväll.


I morgon kväll kommer Cissi och Ludwig, sen kan julen starta.



 
 
Ingrid

Ingrid

21 december 2016 14:02

Hoppas att ni får en riktigt fin jul och att Berra orkar vara med och njuta av den.
God Jul och Gott Nytt År till er alla!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

22 december 2016 07:36

Julen blir nog bra, men lite annorlunda i år, då vi ska vara själva på julafton.
God Jul och Gott Nytt År till dig också!
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

21 december 2016 17:25

Hej,vad gillar du Björnstad? Fick rekommenderad på biblan för den var så poppis, tog hem den o läste femtio sidor o så åkte den tillbaks...
Även om den inte är så humoristisk som hans andra böcker och detta ska bli en hel serie så tycker jag att han skriver ett filmmanus och inte en roman. Nä, inget för mig att läsa, jag är knusslig jag. Städat har jag inte gjort o inte blir det av heller, mer än det vanliga. Jag har ju plockat bort skåpluckor i köket för de var bara i vägen när jag skulle öppna o stänga, o visst blir det fett, men ändå skönt att slippa skåpdörrarna som jämnt stod öppna...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

22 december 2016 07:34

Jag hade nog inte tänkt läsa den från början, jag visste ju att den inte var som hans andra böcker, men jag tänkte att man kunde få lite inblick i hockeylivet, som jag vet nada om, men som mina barnbarn och deras föräldrar i Trollhättan är så involverade i.
Att lyssna på den som ljudbok var helt OK.
Kram

 
Ingen bild

Agneta

23 december 2016 10:39

Det är skönt när man känner att man är ganska klar för att möta julen. Jag hinner aldrig allt jag föresatt mig men det får duga i alla fall. Jag lyssnar just nu också på Björnstad och gillar den. Den speglar en hel del mer än hockey tycker jag och skiljer sig från alla de deckare jag brukar lyssna på. Hälsa och ha nu en skön jul och gott nytt år! Vi ses i Strängnäs om inte förr..

Kicki Fredlund

23 december 2016 12:41

Ja, med tanke på att influensan nockade mig, så är jag glad att jag ändå hunnit/orkat med det mesta som skulle göras.
Vad gillar du omslaget på Småfrallan som kom igår?
Grattis! Så kul!
Ja, förmodligen kommer vi till Strängnäs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards