Direktlänk till inlägg 22 maj 2016

Jag kämpar vidare med ogräset

Av Kicki Fredlund - 22 maj 2016 09:05

Igår var det en riktigt skaplig dag att vara ute i trädgården.


Det hade visserligen regnat kvällen innan och under natten så det var för blött i gräset för att klippa det, även fortfarande för blött för att kunna gå i rabatten. Men rensa från kanterna gick bra.


Jag har hundarna med mig ute, men Jolly brukar ganska snart gå upp på altanen och lägga sig. När Triss tröttnat på bollen (det tar ett bra tag), då får jag passa henne så hon inte avlägsnar sig från tomten, men för det mesta stannar hon kvar.


 

Maya, som är en rymmare, får finna sig i att sitta fast på lina. Snusk att äta kan man hitta ändå (kattskit?)


 

Triss har fullt upp med att fortsätta slakten av bollen.


 

Jolly lullar runt lite i sin döva värld, men nosen är det inget fel på och hon raggar lite av nån lukt hon känner (kan vara nån katt som nyss passerat över tomten). Hon fortsätter dessvärre att magra, även om hon inte kräkts nu på några dagar.


 

 

Gräsmattan är full av bellis, oansenlig på håll, men ganska fin när man tittar närmare.


På e.m (innan travet började på TV) så åkte vi till närmaste skogen och gick med hundarna.


 

Nån som vill ha en slick?


Köpte billig fläskfilé häromdagen, den åt vi helstekt med svampsås till (har fortfarande lite smörsopp kvar i frysen), syltade trattisar till det och ett glas rött satt inte heller helt fel.


 
 
Skyttlat

Skyttlat

23 maj 2016 01:38

Nej tack, någon slick vill jag inte ha! Hahaha, som ser för roliga ut?
Ja, det var väldigt vad hon har magrat? Har Du kollat hos veterinären?
Tycker Bellisar är så fina, även om det kan vara ett ogräs ibland. Snyggare ogräs än de flesta andra.
Anledningen till min flytt av bloggen är ju att jag inte längre har något Menagerie och sysslar ju inte så mycket med Klicker längre heller. Därför ska jag sluta med hemsidan och domännamnet. Men, som alltid, så hittar Du mig? Hihi! Om inte annat så hittar jag till Dig.
Ha det så gott och kramen! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

23 maj 2016 09:29

Jag har varit hos veterinären i omgångar med Jolly. Dessvärre är det nog bara att konstatera och acceptera att hennes tid håller på att löpa ut, hur sorgligt det än är.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards