Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Utställning i Västerås igår

Av Kicki Fredlund - 25 april 2016 11:22

Efter lördagens regn och minusgraderna i går morse, så åkte vi till Västerås i god tid på morgonen, för jag misstänkte att det kunde vara halt. (Nu var det ingen fara med det.)


Den här gången satt Berra ensam uppe på läktaren med Triss för att hon inte skulle stressa upp sig vid ringside. Det fungerade jättebra, Berra fick roa sig med att studera andra ringar, även om frallaringen också syntes från hans utpost.


För första gången hade jag en uppfödargrupp. Det var jättetrevligt att Agneta och Kurre + tvillingarna Cindy och Catrin ville ställa ut sina hundar.


 

Först ut var Nalle (Travaren Nahar), han fick exelent i juniorklassen (12 anmälda) och placerade sig 2:a med CK i konkurrensen. (Åkte ut bland många i Bästa hanhundsklassen).


 

Sen var det dags för Cindy att visa Peuw (Travarens Next Time), hon fick också exelent och finfin kritik. Placerade sig 4:a i konkurrensen (även här var det  12 anmälda).


 

Problemet fortsätter med Maya att hon vill ner i golvet med nosen. Jag fick låna ett annat halsband, men det känns inte bra att jag måste lyfta upp huvudet på henne.


 

På bordet har hon inga problem att stå. Även hon fick exelent och placerade sig 3: ökkl  (13 anmälda i klassen)


 

Triss blev 3:a (av 3) i championklassen, men det var bara vinnartiken som fick ck.


   

Sen var det dags för uppfödargrupperna. Inte enkelt att få alla att stå fint samtidigt.

Finska kenneln Carte Truffé hade tre champion + en ckhund i sin grupp, så det var ju naturligt att dom vann, men jag är såå nöjd med mina uppfödningar.


 

BIR och BIM blev Daulökke's Galla Nova och Mundiz Knut. Bara att lyfta på hatten för jättefina hundar!


   

 

Jag är helnöjd med mina hundras kritiker.


På hemvägen från Västerås bjöds vi på all världens väder, det spöregnade, solen sken, det haglade, solen sken igen och det snöade som fasen en bit.


Vi åkte över Norberg och tittade in hos Marianne för nån timmes snack.


Sen var det "Thaien" i Hedemora som fick stå för dagens middag.







 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

25 april 2016 12:24

Hej, visst ska du vara supernöjd över dina fina hundar!
Önskar jag också hade en Thairestaurang att ta till ibland, tänk, nu när jag har en del engagemang så behöver jag ha något att stoppa i mig i farten, det finns inte ens en vettig macka att få tag på. Varmkorv på kiosken brukar det få blir...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

25 april 2016 14:15

Jo jag är nöjd med min uppfödning (så här långt i.a.f.)
Det är bekvämt att ha nåt ställe man snabbt kan fixa maten om man inte vill/kan själv.
Vi har ju dessutom en krog/pizzeria här i Vikmanshyttan.
Kramen

 
Ingen bild

Yvonne

25 april 2016 18:22

Roligt att det gick så bra! :-)

Kicki Fredlund

26 april 2016 09:16

Ja, det var trevligt!

 
Hillevi

Hillevi

26 april 2016 05:52

Så roligt med sådan fin kritik till hela gruppen. Grattis! Kul att det också fungerade med att låta Triss vänta på avstånd.
De gula (?) frallorna ger ett helt annat intryck för en oinvigd: öronen ser större ut i färgkontrasten, t ex. Men de är fina de också.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 april 2016 09:15

Tack! Visst känns det bra när det går bra för ens uppfödningar.
Jo det var bra att det fungerade för Triss att sitta avskilt.
Jodå färgen heter gul(i alla olika nyanser), internationellt heter den fawn. När rasen var ny i Sverige så var den gula inte en godkänd färg. Nu får dom ha alla färger, utom svart, brun och blå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards