Alla inlägg under april 2015

Av Kicki Fredlund - 15 april 2015 11:30

 

Det har blivit dunbollar av videkissarna i vasen

Av Kicki Fredlund - 14 april 2015 10:20

Fy faan! Jag har åkt på ryggskott, igen!


Vaknade inatt av att jag knappt kunde vända mig i sängen p.g.a att korsryggen gjorde så jä..a ont.


Hur fasen kan man få ryggskott i sömnen?


Jag klippte visserligen ner buskar igår, men jag gjorde det bara korta stunder med vila emellan och jag slutade när det började bli jobbigt, så på kvällen hade jag mest ont i högra handen, men inte i ryggen.


 

Berra har turligt nog en bra dag (hade det även igår), så han är ute nu och rensar ris där jag klippt. En gammal trasig gärdsgård har plötsligt kommit i dagen efter min framfart med häcken. Man kan se på grannens sida hur risig och vildvuxen den var.


 


Tur att vi har tid hos sjukgymnasten i eftermiddag, även om jag inte tror att han kan göra så mycket åt ett så akut ryggskott.


Vi hade även tänkt titta på bilar, men det får bli en annan dag.



Av Kicki Fredlund - 14 april 2015 09:55

 

Kamerans batteri och väntar på att bli laddad och klar att använda igen.

Av Kicki Fredlund - 14 april 2015 09:48

 

Nu är det klart, sommardäcken är på. Lite tystare att köra när man slipper dubbdäcken.

Av Kicki Fredlund - 13 april 2015 12:59

Äntligen är jag så hyfsat bra i ryggen att jag kunnar börja lite med utomhussysslor.


 

Klipper ner en otroligt risig gammal snöbärshäck. Jag kan ju bara ta det som är på vår sida tomtgränsen. Kan bara hålla på ett litet tag, sen säger ryggen ifrån. Men man kan ju göra flera pass under dan och vila emellan.


Även Berra har varit med och burit ris och räfsat. Han får lida för det mer än jag, för han kommer ha jätteont i morgon.


 

Vi böt ju ut brevlådan förra veckan. Jag frågade brevbäraren om tidningsbuden sätter nya lappar som visar vilka tidningar man prenumererar på. Sätt den gamla lådan under den nya sa han så skiftar dom lapp. Men än har inga lappar kommit på nya lådan. Hoppas Berra får sin Trav Ronden i morgon.


Kl 14 ska vi vara hos veterinären. Skorpan har inte blivit vaccinerad på flera år. (Jag trodde inte hon skulle överleva sitt diskbråck, så jag tog inte med henne när dom andra vaccinerades för 2 år sen).

Ska även herpesvaccinera Triss.


Kl 15.30 har vi tid på verkstan för att lägga om till sommardäck. Skönt att få det gjort, vi förvarar även däcken på verkstan, så slipper man ta ur hundburarna varje gång man ska skifta däck, får även lite mer plats i vårt redan så trånga garage.



Av Kicki Fredlund - 13 april 2015 12:21

 

Badenbadenstolen har kommit fram på altanen. Dynan har inte kommit på än, så jag har inte hunnit sitta där. Stolen fick hjälpa till på temat vinklar, för såna fanns ju flera när man fällde ut stolen.

Av Kicki Fredlund - 12 april 2015 13:48

Jag har ju startat valpkurs igen.


En trevlig grupp människor och valpar gör att kursen ser väldigt lovande ut.


Vädret var både regnigt och blåsigt så var vi mest inomhus.


 

Det är bra att vi fått möjligheten att även kunna träna inne i klubbstugan.  Här är det portugisiska vattenhunden Tova som övar på ordet LIGG.


 

Solveig, korsning Dogo de Bordeaux/Cane Corso, kunde kosten att koppla av.


När regnet upphörde så avslutade vi med lite träning utomhus. Men fy farao vad det båste kallt.


 

Yngst bland hundägarna är 14 åriga Rosanna med Golden Leya, som är 5 månader.


 

Yngst bland valparna, blott 11 veckor gammmal, är drevern Mixie. Här med full koll på husse när det tränas Sitt.


 

Man kan gå halva vägen var när det är dags att ta emot sin belöning.


 

"Flatten" Abbe, har så mycket livsglädje att matte nog får en hel del att göra för att få honom att varva ner och lyssna.


 

Medan lilla blandisen Chica redan tränat en del på sin lydnad med sin matte.


 

En till med mycket fart och fläkt är den Dansk-Svenska gårdshunden Hugo.




Av Kicki Fredlund - 12 april 2015 13:46

 

Här är en del av gänget som nu går på kurs med sina valpar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards