Direktlänk till inlägg 24 april 2015

Förkylningar på gång?

Av Kicki Fredlund - 24 april 2015 07:36

Berra har ont i halsen sen igår och jag har nysit och snorat nu på morgonen.


Vi har ju klarat oss från förkylning i flera år nu, så det vore trist om vi ska åka på det nu.


Igår var vi till Borlänge, båda får vi akupunktur hos en sjukgymnast, Berra för huvudvärken, som faktiskt har blivit bättre, då han inte har det dagligen dygnet runt längre.


Jag får nålar med ström i ryggen, igår fick han sätta på så mycket ström som jag klarade för smärtgränsen. Det känns bättre i ryggen i några timmar i alla fall. Men mitt ryggskott har släppt, så jag ska inte klaga. Mer eller mindre ont i ryggen har jag alltid, det får jag fortsätta att leva med.


Vi var in hos ett par bilhandlare också, jag vill ju ha ny bil. d.v.s inte bokstavligen ny, men en annan.

 
 
Menageriet

Menageriet

24 april 2015 12:06

Så trist med förkylning nu när det börjar bli finare väder och man kan sitta ute? Peppar, peppar, så har jag klarat mig hittills! Vissa som blivit förkylda har fått en fruktansvärd hosta och jag hoppas att Ni inte får den sorten?
Hur går det med Maya? Har hon blivit bättre?
Hur är det med Triss? Är hon med valpar och isf när beräknar Du nedkomsten? Många frågor. :)
Så intressant med en trevligare bil? Själv funderar jag på att skrota min.Skall besikta nästa vecka och då får den domen! Har inte råd längre att kosta på en gammal bil och någon nyare är inte att tänka på med min inkomst. Inget vidare att sitta utan bil och även om staten vill att man skall åka kollektivt, så har dom inte byggt ut den tillräckligt så man kan åka utan att vänta flera timmar eller att det skall ta flera timmar att komma fram! Dessutom skulle jag nog aldrig få Klicker på en buss heller, så då blir det väl till att sitta och väva eller handarbeta resten av mitt liv? :D :D :D
Nu håller jag tummarna för att det halsonda släpper och önskar Er en fin helg! Kram och nospussar! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

24 april 2015 13:54

Jag tror jag klarar mig från förkylning den här gången också, för jag nös bara i morse.
Berra däremot ligger med halsont och nästäppa.
Inte så bra med Maya, hon kräks fortfarande och matvägrar emellanåt.
Triss ska ha valpar i månadsskiftet maj/juni (om hon är dräktig)
Det är ett skit med gamla bilar. Man vet aldrig hur mkt. man ska kosta på dom innan det är dags att lägga av. Hoppas din klarar besiktningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards