Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Som för ett år sedan

Av Kicki Fredlund - 22 april 2015 10:26

Samma tid förra året hade vi också rena sommarvädret. Då för ett år sen var Maya ute på sin första skogspromenad.


Då hade björkarna redan musöron, men det dröjer lite till i år.


Jag kom faktiskt ur sängen tidigt i morse, så jag kunde baka bullar och en omgång vaniljhorn.


Det var Jolly som var kissnödig redan vid 6 och ville ut, då tog jag mina värktabletter, så jag kunde börja baka när dom verkat en stund.

Det innebar att jag var klar redan före halv 9   


Nu ska jag ut en stund i trädgården, sen hoppas jag att det är tillräckligt varmt för att dricka 11-kaffet på altanen.

 
 
Ingrid

Ingrid

22 april 2015 11:10

Hoppas att du fick en skön stund efter välförrättat värv.
Själv har jag just suttit ute och haft manikyr.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

23 april 2015 09:22

Ja, nån stund blev det, men det är svårt att få ro till att bara sitta still.
Gav du dig själv manikyr, eller hade du någon till hjälp att göra dina naglar vackra.
Mina naglar är bedrövliga, så otroligt sköra att dom dagligen går sönder. Det innebär att jag måste klippa ner dom så kort så jag får självsprickor på fingertopparna, när inte nageln skyddar.
Kram

 
Menageriet

Menageriet

22 april 2015 12:47

Oj, så tidigt Du är uppe!
Men, så får Du något gjort också. Tur att det finns värktabletter, så man kan göra något hemma.
Vilken fin badstrand för hundarna? Mina har aldrig velat gå i vattnet, förutom Famos som älskade att bada. Kanske ska testa med Klicker i sommar, nu när han är ensam?
Vi har ljuvligt väder här och jag hoppas att Du har detsamma? Men ta det försiktigt med ryggen nu i trädgården!
Ha en fin dag och kram! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

23 april 2015 09:19

Det är så otroligt mycket att göra i trädgården iår, den blev så eftersatt förra året, då det för det mesta var alldeles för varmt att jobba ute.
Det är bara Jolly som simmar av våra hundar, men hon får inte för hon blir så otroligt inkontinent då. Dom andra går mest i vattnet.
Idag blir det akupunktur för ryggen, nån nytta ska det förhoppningsvis göra.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

22 april 2015 19:49

Ja konstigt nog så var det varmare förra året. Den här vintern var ju så mild så man trodde. En av svärdöttrarna visade en påminnelsebild på fejsan från i helgen fast ett år tillbaka o då badade vi i poolen o hon satt och solade. I år har vi inte badat ännu, vattnet är varmt men luften lockar inte - kanske i helgen, fast då ska de ju bli dåligt väder.
Vid 6 de var sent..hihi..säger jag som hoppar upp klockan 4.30, vid 6 är jag ute på morgonpromenad - gott.
Kramiz o glöm inte skicka över en bulle.

http://anki-nilsson.blogspot.se

Kicki Fredlund

23 april 2015 09:15

Åh hu! Går du upp så tidigt varje morgon?
Jag var mer morgonpigg förr, numera ligger jag gärna till 7.
Jag tror bullen skulle vara torr innan den kommer fram till dig, men annars så...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards