Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2014 09:32

Ja, nu är den här, vintern! Kylan började ju komma i fredags med ca 3 minus och lite snö, sen fortsatte det att snöa igår och temperaturen föll till -11 frampå kvällen.

Idag på morgonen var det fortfarande 11 grader kallt, men det är vindstilla och käns inte så farligt kallt när man går ut.

 

Så här ser det ut genom rumsfönstret idag.


Jag har sopat snö med piasavakvasten, snön är så lätt och fluffig att jag inte använder skyffeln än.

Det är heller inte fruset under snön, vilket innebär att gruset ligger helt löst under snön.

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2014 09:13

 

Jolly är duktig på att se till att hennes stora pinnar ligger i balans  när hon bär dom, men det är inte så kul att få dom i knävecken när stigen blir för smal.

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2014 09:07

 

Dags att städa bort julen. Då åker den här kotten (snarare kottarna) ner i karong igen till nästa jul

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2014 08:47

 

I torsdags var jag och hämtade ut min födelsedagspresent, som anlände till ICA via posten.

Från våra tre barn fick jag en "klösbräda", som Peter vanvördigt kallar den för.


Jag satte den på laddning över natten, för att sen sätta på den på fredag morgon. Men den ville inte alls gå igång. Men efter en halvtimme med en mycket trevlig suport i Umeå, så startade den. Det händer tydligen emellanåt att mjukvaran inte går igång som den ska.


 

Ett bra fodral till plattan fick jag också med. Nu återstår bara ett problem, jag kan inte koppla den till routern så jag kommer ut på internet. Först stod det att signalen var för svag, nästa gång att lösenordet var fel.

Med någons hjälp ska jag se om den kan kopplas till mobilen i stället. Jag har ju olika bredband för datorn och mobilen.

Det tekniska är inte min grej, men nog ska jag väl hitta på nån som vet och kan.

Av Kicki Fredlund - 12 januari 2014 07:31

Igår fyllde Cissi år. Jag trodde att jag skulla få henne på min 24-årsdag, men det blev 5 dar senare.

Det är nästan skrämmande att ens ungar, som så nyss var små, nu är i medelåldern. Thomas, den äldste fyller 50 nästa år.

 

Cissi och hennes dotter Emelie från i julas.

Emelie den modiga ungen är just nu och luffar i Thailand. Ensam!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards