Inlägg publicerade under kategorin 365 foton 2014

Av Kicki Fredlund - 20 september 2014 07:49

Yes! Jag är ikapp med antalet temabilder. Ibland saknas både lust och idéer för att ta alla foton som behövs.

Har nog varit på väg att hoppa av ibland, men så är man ju en envis jäkel och vill inte gärna ge upp nåt som är påbörjat.

 

Tänk om jag vore ikapp med gräsklippningen också. Men efter dimmiga mornar så ligger daggen kvar hela dan, det är så spåren där man gått syns i gräset.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 11:54

 

Det kan inte ha varit nåt trevligt straff (men vilka straff är trevliga) att sitta fast med armarna i en sån här. Kanske på kyrkbacken till allmänt beskådande.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 11:27

 

Idag blir Maya och hennes syskon 7 månader, tiden går så himla fort. Hon är väl inte direkt uppflugen här, mera upplyft på frysboxen, där jag fortfarande tränar henne då och då för att stå på bord.

Märket i pannan är efter en bortplockad fästing, jag hoppas hon får tillbaka håret där.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 11:22

 

Det har blivit ärg på den här gamla vattenbehållaren i koppar. Jag brukar ha blommor i den, men inte det här året.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 07:54

 

 Jag tror att man måster preparera och underhålla betydligt mer när man har en träbåt. 

Av Kicki Fredlund - 18 september 2014 17:46

 

Tog med hundar och svampkorg och åkte till skogen. Men fy så smått det var om trattisar. Några torra ynkedomar stod där det normalt finns massor. Jämför med kottarna, så ser man hur smått det är. 

Av Kicki Fredlund - 18 september 2014 09:55

 

Jag håller på att bli galen på Telenor. För ca 4 veckor sen ringde en försäljare, en mycket pratglad och trevlig kille, som lovade att med deras 4G nät, så skulle jag få ett snabbare och bättre fungerande bredband än det jag har med Telia. Och eftersom Telias fart är betydlit sämre än utlovat så tänkte jag testa under en två veckors provtid. Det skulle bli tredje gången gillt, har ju provat Telenor tidigare med dåligt resultat.


Det började med att det kom en telefon som jag inte skulle ha, ringde och bad att få en returpåse, den har inte kommit än. Bredbandet dröjde, när det äntligen kom i lördags, så sakndes delar för att jag ska kunna använda min stationära telefon, så det blev nya samtal med Telenor.


Nu visade det sig att jag var registrerad för dubbla telefonabbonemang, killen på suport bara suckade och undrade vad hans kollegor höll på med.


Vad har detta med dagens tema att göra. Jo, jag misstänker att det här slutar som en lärpeng, men då är det sista gången jag testar något med Telenor.


Dessutom har dom en idiotisk regel. Du får testa i två veckor, men du får inte retunera en vara som är använd. Hur fan ska man kunna testa utan att använda prylarna?   


Ja,ja, vi får se hur detta slutar.


Dessutom har det snart gått en vecka utan att jag kunnat börja testa bredbandet, så det är bara en dryg vecka kvar av tiden.


Dags att ringa suporten igen.


Av Kicki Fredlund - 17 september 2014 08:01

 

Om man inte vill utsätta sig för ett onödigt lidande, genom att äta dom här, så bör nog dessa svampar stå kvar i skogen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards