Alla inlägg under juli 2024

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 juli 09:17

Igår kom Gabriella på förmidagsfika, det var ett tag sen vi sågs.


 

Naturligtvis var Falcon och Coccie med. För Coccies del, hon är nu 4 månader, så var det första gången hon träffade våra hundar.

 

   

Jag har aldrig tidigare sett Maya vara så förtjust i en valp. Hon var hur snäll som helst.

 

Mot kvällningen kom Joanna på väg till utställning i både Tvååker, torsdag och Norge resten av helgen, och lämnade av Bowie som ska vara här under tiden.


 

Bowie är så enkel att ha och går så bra ihop med Maya och Onyx. Han är även till salu om nån är intresserad. Han gillar inte andra hanhundar, men tikar går bra.

 

 

Men den rackarn hoppade upp i min säng när vi skulle sova, normalt är det hundförbud i sängen, men vad gör man inte för en som hoppar upp igen som en guttaperka när jag försöker få ner honom.

 

 

Nu ligger han vid mina fötter när jag sitter vid datorn.

 

 

De andra två sover i sin säng intill.

 

 

Av Kicki Fredlund - Tisdag 2 juli 17:56

Jag ringde frissan i Borlänge på förmiddagen, hon hade tid för oss båda kl12.


 

Jag hann med en kortare promenad med hundarna i Tjärnan på vägen in till Borlänge. Berra har så ont i benen att han stannade i bilen.

 

Jag hittade faktiskt några kantareller på promenaden, så det kanske blir så man kan plocka lite längre fram.


 

Berra blev nästan snaggad. Jag klipptes också väldigt kort den här gången.

 

   

Fåglarna ute på trottoaren kom ända in i salongen.

 

 

Vi åt på IKEA och där fick vi sällskap av Lena och Lasse från Leksand. Det var länge sen sist.

 

Deras häst Massaj Käll vann för ca en månad sen och ska starta igen i Gävle på torsdag.


Jag fick en bild från Helena i USA. Bruno (Travarens Quick Step) hade fått agera modell. Helena arbetar på en veterinärklinik.


 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards