Direktlänk till inlägg 28 maj 2024

Dagarna går.

Av Kicki Fredlund - Tisdag 28 maj 10:35

Ja, här blir det inte ofta bloggat, det var väl nästan en vecka sen sist.


Men dagarna går och jag är fortsatt trött, får dessutom så ont i benen och ryggen när jag försöker få något gjort utomhus.


I söndags åkte jag till Rättvik på en inofficiell utställning med Maya.


Tyvärr visade det sig att det var domarändring, så jag var nästan beredd att vända och åka hem mina 10 mil igen. Det var p.g.a att det var just den domaren som jag anmält då hon normalt dömer fransk bulldogg.


 

Men det var ju en varm och solig dag så jag stannade till Maya blivit bedömd.

 

 

Jag hittade en skuggig plats bakom ett tält där Maya kunde sitta i sin bur och vänta.

 

 

Annelie Jonsson tog den här bilden. Jag ser ut att nästan tappa byxorna, p.g.a att jag har mobilen i bakfickan.

 

Maya blev bästa veteran men fick stryk om BIR och BIM mot en ung hane, så hon fick nöja sig med BIM.


Trots att Maya var ensam veteran bland alla raserna i grupp 9, så hon hade ju vinsten redan klar i gruppfinalen, så stannade jag inte utan åkte hem.


Det var 24 grader varmt, och det skulle bli en ganska lång väntan på finalen, så det var skönare att åka hem.


Igår, måndag, så hade Berra tid för synkontroll på Synsam i Hedemora kl10. Det blir nya glasögon med ny styrka i väntan på att han ska bli starropererad.


Under tiden åkte jag till Dollar Store och köpte en ny vattenkokare, då den gamla sa upp sig häromdagen.


På e.m hade Berra tid på kirurgen i Falun kl14, för att träffa en kärlkirurg.


 

Berra har just anmält sin ankomst på kirurgmottagningen. Han kunde knappt gå på grund av sin svåra smärta i benen, värst det vänstra.

 

Nu får han vänta på vidare utredning, röntgen och ultraljud. På dagens ultraljud hördes ingen puls över huvud taget på vänster fotled eller ljumske.

 

För att ta oss tillbaka till entrén så lånade jag en rullstol.


Vi lyckades vara hemma både klockan 12 och klockan 4, så valparna kunde få sin mat.


Idag har jag pratat med SKK om exportstamtavla på Quick Step, för nu lutar det åt att han blir såld till USA.


   

Nog för att det var lite gulligt att ha ett rådjur i trädgården, som vi hade för ett tag sen, men mindre kul att samtliga blommor på tulpanerna är avätna.

 

 


 
 
Ingrid

Ingrid

Tisdag 28 maj 14:04

Det är ett elände med rådjuren. Jag fick just ett par bilder från Eva. På Stenstugu har rådjuren varit inne och ätit av alla bladen på jordgubbsplantorna och varit uppe på terrassen och ätit upp penséerna, det var bara stubbarna kvar.
Hoppas att det går bra med exporten till USA av Queck Step.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Onsdag 29 maj 10:42

Det var faktiskt första gången som jag fått tulpanerna uppätna.
Helena, som ska ha valpen i USA, kom till Sverige igår och stannar till 9 juni.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.     Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flytta...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 20 juni 18:52

I morse gjorde jag en rabarberkaka som jag tog med mig till Helena när jag lämnade tillbaka valphagen. Jag är så tacksam att jag får låna den.     Helenas trädgård har redan massor av blommande dahlior, men jag fotade bara en.       Ä...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 19 juni 10:17

Igår blev det en nybesiktning av Quick Pay, för efter det hämtades han för vidare färd till Gävle.     Loke fick vänta på flytt tills han var nära 4 månader, han blir det den 21 juni.     Jag ropade på honom genom köksfönstret, då hopp...

Av Kicki Fredlund - Måndag 17 juni 17:16

Eftersom Gabriella arbetade natt, så var Falcon inte anmäld till Leksand så jag åkte dit ensam med Onyx och Maya.   Jag trodde det skulle bli regn och var klädd därefter, men dagen blev både solig och varm innan den var över.   Jag hade ju an...

Av Kicki Fredlund - Fredag 14 juni 19:10

Trots att tröttheten består så går ju dagarna.   Quick Pay, som jag nu kallar för hans nya namn Loke, busar gärna med mamma Onyx         En gammal bit jeanstyg fungerar bra att ha dragkamp med.     Igår hade Berra tid för ultral...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards