Direktlänk till inlägg 20 maj 2024

Mer från igår.

Av Kicki Fredlund - Måndag 20 maj 12:50




Domarens kritik för Maya skäms inte för sig. Hon är fortfarande fräsch och fin.


 


När Joanna kom med Maya i går kväll och även hämtade Bowie så blev det naturligtvis även kloklippning.


 

Här får Quick Step klovård.

 

Tidigare på dagen igår, så var det plötsligt ett våldsamt skällande på Onyx och Bowie ute på altanen.


   

Orsaken var ett rådjur som klev omkring i hallonhäcken och sen lugnt knallade vidare utan att bry sig så värst mycket om hundarna som väsnades på altanen.

 

 

I mitt trötta tillstånd har jag fortsatt att lägga pussel, det här blev klart igår.

 

I e.m ska jag med hela hundflocken till veterinären för vaccinering, kanska passar jag på att få ett pass utskrivet till Quick Step, om han nu flyttar till San José i USA.






 
 
Ingrid

Ingrid

Måndag 20 maj 22:17

Så häftig med ett rådjur i hallonhäcken, inte undra på att hundarna blev upprörda.
Lycka till med veterinärbesöket!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Tisdag 21 maj 09:36

Ja jösses, du skulle hört galningarna på altanen, men rådjuret brydde sig inte alls.

Det var bara vaccination av valparna hos veterinären.

Kram

 
Anki

Anki

Tisdag 21 maj 06:32

Fina ord från domaren ... finaste Maya!
Ha en bra dag idag - veterinärbesöket går säkert som en dans! Spännande att se vart Quick Step hamnar. Jag har missat att du hade en ev. valpköpare i USA.
Pusslet är som en vacker tavla!
Muffin ska också till veterinären idag - dags att ta bort tandsten.
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

Tisdag 21 maj 09:34

Ja Maya är fortfarande fin vid fyllda 10 år.
Det var bara valparna som skulle ha sin andra omgång vaccinering a´550 kr/valp.
Jag har en god vän som bor i San José sen många år tillbaka. Hon kommer på sverigebesök i början av juni, det verkar som om hon tänker ta ena valpen med tillbaka till USA. Jag hoppas det.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.     Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flytta...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 20 juni 18:52

I morse gjorde jag en rabarberkaka som jag tog med mig till Helena när jag lämnade tillbaka valphagen. Jag är så tacksam att jag får låna den.     Helenas trädgård har redan massor av blommande dahlior, men jag fotade bara en.       Ä...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 19 juni 10:17

Igår blev det en nybesiktning av Quick Pay, för efter det hämtades han för vidare färd till Gävle.     Loke fick vänta på flytt tills han var nära 4 månader, han blir det den 21 juni.     Jag ropade på honom genom köksfönstret, då hopp...

Av Kicki Fredlund - Måndag 17 juni 17:16

Eftersom Gabriella arbetade natt, så var Falcon inte anmäld till Leksand så jag åkte dit ensam med Onyx och Maya.   Jag trodde det skulle bli regn och var klädd därefter, men dagen blev både solig och varm innan den var över.   Jag hade ju an...

Av Kicki Fredlund - Fredag 14 juni 19:10

Trots att tröttheten består så går ju dagarna.   Quick Pay, som jag nu kallar för hans nya namn Loke, busar gärna med mamma Onyx         En gammal bit jeanstyg fungerar bra att ha dragkamp med.     Igår hade Berra tid för ultral...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards