Direktlänk till inlägg 22 januari 2024

Vilket omslag i vädret.

Av Kicki Fredlund - Måndag 22 jan 09:18

Efter flera dagar med -25 grader, så blev det ett kraftigt omslag i går med - 5 på morgonen och -1 på dan.


Äntligen kom jag och hundarna ut på promenad, d.v.s det blev en sparktur på perfekta vägar för ändamålet.


På sjön kunde vi inte vara, alldeles för mycket snö och vatten som tränger upp.


Idag är det nollgradigt och det har just börjat snöa, stora blöta flingor.


   

Massor av snö på altanen, vackert med sol, men det var -25 när jag fotade för två dagar sen.

 

Det blir inte mycket gjort hemma när det varit så kallt. Jag eldar och eldar i kaminen, har snart ingen ved kvar och vet inte var jag ska få tag i torr ved.

 

 

Annars är det att lyssna på ljudböcker och lägga pussel. Har just gjort klart detta, som jag fick på min födelsedag.

 

Det var ett trevligt, lagom svårt pussel att lägga. Jag hade ingen aning om motivet för kartongen var täckt av omslagspapper, för att jag inte skulle veta.

 

Idag ska jag åka till veterinären och ultraljuda Onyx för att kolla om hon är dräktig. Det är bara att hålla tummarna.




 
 
paula

paula

Måndag 22 jan 09:50

Håller tummarna för att det finns små bebisar i Onyx mage! Jag har insett att jag inte alls längre är någon vintermänniska! Inte när det är så svinkallt som denna vinter blev. Man blir helt handlingsförlamad, både hunden och jag. Han var ju så dålig så jag trodde han skulle sluta sina dagar, men nu har han repat sig skapligt. Fortfarande är inte magen helt återställd men vi kämpar på, jag får dessvärre gå ut varje natt då han blir nödig. Det är ett fint motiv på pusslet, jag har målat en tavla med liknande motiv. Kram från pörtet, snöblask och hårda vindar idag, suck

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

Måndag 22 jan 11:21

Skönt att Daniel vill hänga med ett tag till, den här hemska vintern måste ju vara jobbig för honom också, inte bara för oss.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

Måndag 22 jan 10:04

Hör med Klint, tror att han heter Daniel, om han har ved kvar.
Håller tummarna ✊✊ för Onyx.

Kicki Fredlund

Måndag 22 jan 11:16

Problemet är att jag bara behöver lite ved och den bör vara torr och klar att elda med.

 
Ingrid

Ingrid

Måndag 22 jan 11:16

Det var verkligen väderomslag och så är det här också, även om inte så dramatiskt. Vi har ju trots allt inte haft så kallt.
Det var ett fint pussel!
Hoppas nu att Onyx är dräktig, så att det blir en fin kull valpar till våren.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

Måndag 22 jan 11:19

Ja, nu håller jag tummarna för att det finns smått i magen på Onyx.
Det var ett trevligt pussel, lagom svårt att lägga.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards