Direktlänk till inlägg 23 december 2023

Sen senast.

Av Kicki Fredlund - 23 december 2023 15:01

Inte för att jag gjort så värst mycket sen jag skrev senast, men det har ändå hänt en del.


I onsdags (20/12) kom det en hemläkare med sköterska och undersökte Berra och tog blodprov, då läkaren misstänkte att Berra hade vitaminbrist, speciellt B-vitamin.


Två olika små grisar.


  Torsdag bakade jag vansinnigt misslyckade pepparkakor. Jag vet inte vad jag gjorde för fel med degen, men de smakar INGENTING.

 

 

Igår gjorde jag lussekatter på en halv liter bara, det blev även vaniljhorn som varit slut länge.

 

Läkaren ringde och talade om att Berra hade B-vitaminbrist störst brist på B-12 och B-2.


Många av hans symptom kan bero på B-12brist. Nu blir det att medicinera mot det också.


Cissi hade med sig flera pussel när de var här, som jag fått låna. Har just lagt klart det första.



Kartongen visar ett motiv..

 

men det färdiga pusslet visar vad det var som skulle byggas på platsen.

 

 

I morse åkte jag till Morgongåva och hämtade hem en parad Onyx. Hade turen att få sällskap av Gabbi, som även var chaufför i det vidriga snöovädret.

 

 

På hemvägen intog vi vårt 11-kaffe på Biltema i Avesta. 

 

Det har kommit minst två dm snö senaste dygnen. Det är ca -5 grader.


Jag önskar alla mina bloggläsare En God Jul och Ett Gott Nytt År!

 


 
 
Ingen bild

Yvonne

23 december 2023 16:14

Detsamma önskar jag er!🎅🤶🎁🎄
Nog trodde jag att de kollat B-vitamin tidigare. Det är ju så vanligt med den bristen!

Kicki Fredlund

24 december 2023 09:27

Jag hade ingen aning om detta med B-vitaminbrist, håller med om att det är konstigt att det inte kollats tidigare, med tanke på alla hans symptom.

 
Anki

Anki

24 december 2023 07:54

Hm ... konstigt att ingen kollat Berras B-vitaminvärden tidigare ... hoppas nu han blir piggare efter med nya medicinen.
Håller tummarna för att Onyx är dräktig!
Ha nu en så bra jul som det går!
God Jul till er!
Kramar

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

24 december 2023 09:25

Visst är det konstigt att demensläkaren som han träffat under ett par års tid inte kollat detta.
Onyx är fortfarande i höglöp och ställer upp sig för Maya, så jag hoppas att hon ändå är dräktig.
Ha en fin jul med dina pojkar!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

24 december 2023 09:14

Hoppas att Berra piggnar till av B-vitaminerna.B12-piller äter jag också.
Ha en riktigt God Jul!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

24 december 2023 09:22

Ja, jag hoppas att tillsats av B-vitamin ska innebära nån positiv förändring.
Ha en skön helg med dina nära och kära!
Kram

 
Ingen bild

Thomas Åblad

24 december 2023 13:05

Önskar dig/Er en riktigt god Jul & ett gott slut på 2023. Pussel kan ibland ställa till det för en, då även jag råkat ut för annat motiv än vad locket visar 😂😂😂 Men man hade att göra. Ta hand om Er & hoppas att Onyx ”levererar”🥰🥰 Kram & ha en fin jul nu

Kicki Fredlund

25 december 2023 09:09

Tack detsamma!
Jag lägger helst pussel där man inte vet vad det ska bli för motiv på det färdiga pusslet.
Ja, nu håller jag tummarna för att det jäser småfrallor i magen på Onyx.
Kram och gott slut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 30 juni 16:43

Jag tog hundarna och åkte till Tjärnan för att titta om det kommit några blåbär än.     Små var de och inte blir det så värst mycket av bären i år. Inte på den här platsen i alla fall.     Onyx tog för sig av dem som fanns.     ...

Av Kicki Fredlund - Lördag 29 juni 15:49

När Helena var i Sverige så hade hon med sig två pussel som jag fick i gåva av Kay.   Det ena, som jag just lagt klar var lite ovanligt att lägga.     Alla bitar var kantbitar, så det gick inte att börja med att lägga ytterkanten på pussle...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 25 juni 10:23

Igår fick jag trevligt besök av Madde och Bruno. Berra var ju på sin dagverksamhet.     Bruno var så intresserad av Maya och hon var snäll och tillät hans närgångna snusande. Det var skillnad mot hur sur hon var på valparna som nyss har flytta...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 20 juni 18:52

I morse gjorde jag en rabarberkaka som jag tog med mig till Helena när jag lämnade tillbaka valphagen. Jag är så tacksam att jag får låna den.     Helenas trädgård har redan massor av blommande dahlior, men jag fotade bara en.       Ä...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 19 juni 10:17

Igår blev det en nybesiktning av Quick Pay, för efter det hämtades han för vidare färd till Gävle.     Loke fick vänta på flytt tills han var nära 4 månader, han blir det den 21 juni.     Jag ropade på honom genom köksfönstret, då hopp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards