Direktlänk till inlägg 1 juli 2018

Spårade i värmen. Triss gick i hundflock.

Av Kicki Fredlund - 1 juli 2018 16:28

Jag åkte ensam med hundarna till spårningen idag. Berra var mkt. sämre i sin förkylning, han hade feber och en förskräcklig hosta som smärtar i bröstet, så han blev kvar i sängen.


Vi var 4 stycken som gick spår till varandra. Den här gången la vi alla ut ganska lika spår, helt osnitslat, ca 300 m med 5 apporter. Sen lottades spåren, ingen fick gå sitt eget spår, ingen fick heller följa med på nån annans spår. Vi gick alla iväg samtidigt och gick våra tilldelade spår som legat en dryg timme.


Sen redovisades apporterna och var och en fick berätta hur de uppfattat sina spår när vi kom tillbaka.


Angelikas Selma hade alla 5 pinnar med sig, det hade även lilla amerikanska coccern Doris.


Marianne var helt lyrisk, då det var första gången överhuvudtaget som hon vait ensam i skogen med hunden i ett totalt okänt spår. Nu fick hon lov att koncentrera sig på sin hund och inte vara så flamsig som hon kan vara (förlåt Marianne), när det ofta annars går på ganska lösa boliner.


Kerstins Queensi missade en apport, men tog sig till slutet.


Medan Maya var den som hade problem. Hon spårade bra till en början, tog två apporter, men efter drygt halva spåret så kom hon på villovägar och trots att hon inte gav sig utan verkligen försökte hitta spåret igen så gick det inte.


Hon blev dessutom väldigt trött och flåsig i värmen, jag borde haft vatten med mig i spåret.


Alla andra hade redan kommit tillbaka när jag gav upp med Maya.


Jag är faktiskt lite impad av henne att hon försatte att leta spår, backa tillbaka och prova igen gång på gång.


Vi satt sen ganska länge och pratade vid fikaplatsen innan alla utom jag och Marianne åkte.


Triss hade ju suttit i bilen hela tiden, liksom Mariannes hundar, så vi skulle gå på promenad.


Då bestämde jag mig för att inte fega med Triss längre, utan testa att även hon, inte bara Maya, skulle få gå med i Mariannes flock.


Hon har ju 5 hundar i sin flock.

 

Det gick alldeles utmärkt bra, Triss sa inte ett pip till nån av Mariannes hundar. Och dom är vana att gå i flock med vilken hund som helst, så dom ignorerade mina totalt.

 

(Nu Hillevi behöver jag ingen Håga Hage)


När jag kom hem lagade jag till en laxsida i ugnen, men den blev inte äten av. Jag var bara tvungen att laga till den för datumet hade gått ut. Köpte den för 45 kr/kg på ICA i veckan. 


Berra ville dessutom inte ha nån mat, så jag stekte bara ett par ägg till mig och lite sallad.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards