Direktlänk till inlägg 1 december 2023

Nu igen!

Av Kicki Fredlund - 1 december 2023 11:36

Igår gick jag med hundarna till badplatsen, jag gick i hjulspår, så jag slapp pulsa i snön så mycket.


   

Tydligen var det nån som skulle kolla om det gick att ploga på sjön, men så bra är inte isen än.

 

 

Det var i alla fall ett vackert vinterväder att promenera i.


Berra hade en ovanligt dålig dag igår. Han sov hela dagen och natten i massagestolen.


Han får panik när han ska ligga i sovrummet. Han trillade dessutom två gången när han skulle sätta sig ner på en stol.


Jag hade ett elände att få upp honom på benen. Benen som inte längre bär honom.


På natten var jag tvungen att ringa efter en ambulans, så kl 01 åkte han till Avesta lasarett, igen!


 

Jag hoppas att han blir lite mer undersökt den här gången.

 

 

 


 
 
Ingen bild

Astrid

1 december 2023 12:20

Ja det är en lång väg innan man får hjälp. Du får stå på dig och vara en besvärlig anhörig. Det enda som hjälper. Du ska ju också orka. Vi har haft det lugnt länge nu. Ett trygghetslarm bör ni ha. Vi behöver inte hemsjukvård och hemtjänst längre. Men larmet behöll vi. Det känns tryggare

Kicki Fredlund

1 december 2023 12:39

Man behöver vara frisk för att vara sjuk, för det är mycket man ska orka med.
Berra har ett trygghetslarm, men när jag använde det igår när han ramlat, så tog det mer än en kvart innan de ringde mig för att höra vad som hänt. Då hade han kommit på benen igen, så de behövde inte komma.
Till helgen, nästa lördag, måste han få tillsyn för jag åker till Stockholm.

 
Ingen bild

Thomas Åblad

1 december 2023 16:48

Så tufft att ha det som du har det. Hoppas du får bra svar nu när han är inne igen. Kram

Kicki Fredlund

2 december 2023 11:06

Tack Thomas för att du bryr dig!
Berra fick en hjärtinfarkt den här gången, så han är kvar på lasarettet.
Kram

 
Anki

Anki

2 december 2023 07:37

Så jobbigt för er båda ... hoppas verkligen han blir ordentligt undersökt och inte hemskickad direkt.
Ha en så bra lördag som det går ...
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

2 december 2023 11:04

Det var en hjärtinfarkt den här gången, så han är kvar på lasarettet.
Det är faktiskt jobbigt nu.
Kram

 
Paula

Paula

3 december 2023 00:12

Förstår inte hur du orkar, men man gör ju det, för vad är alternativet? Så tråkigt att det var en hjärtinfarkt, han har inte så mycket krafter kvar, hoppas det ordnar sig till det bästa. Känner med dig, all styrka till dig så du kan ta dig igenom denna jobbiga period. Styrkekramar

http://paulaz,.se

Kicki Fredlund

3 december 2023 13:47

Som sagt, vad är annars alternativet?
Men idag har jag faktiskt gråtit, när jag pratade med dotter och barnbarn.
Tack för dina kramar!
Kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards