Direktlänk till inlägg 25 april 2023

Så onödigt!

Av Kicki Fredlund - 25 april 2023 09:21

När vi gick upp i morse så var det vitt på marken igen och det fortsatte att snöa nån timme. Men nu kl 9 verkar det som om det övergår till regn.


 

Så himla onödig snö, men det är ju typiskt för april.


Dalaradion har rapporterat om bilolyckor i länet hela morgonen.


Så typiskt att jag i lördags fick på sommardäcken och idag ska jag åka och besikta bilen på e.m


Om en vecka ska jag till Falun för att opereras på dagkirurgi. MEN, jag får ju inte köra bil hem efteråt.


Igår pratade jag med en mycket hjälpsam sköterska, som talade om att det finns patienthotell på lasarettet, så hon bokade in mig där efter operationen ett dygn. Då kan jag ta bilen både dit och hem.


Problemet är väl Berra, men efter att jag grälade på honom i söndags, så hoppas jag att han förstår nödvändigheten att ha både larm och telefon nära sig hela tiden.


På tal om larm, så skulle jag testa det för en stund sen. Det fungerde inte! Ett larm måste ju vara säkert, så nu har jag ringt och det ska kollas upp.


 

Maya och Onyx har varit helt slut sen utställningen. Det tar mer på dom än man kan tro att vistas i en utställningshall en hel dag.



 
 
Ingen bild

Yvonne

25 april 2023 09:54

Så mycket vitt ni fått!
Det går bra på utställning för er. Tycker nog att det är dags för Falcon att få cert nu😊
Snygga kängor och vilket bra pris!

Kicki Fredlund

25 april 2023 10:06

Har det inte snöat i Hedemora?
Ja, det går bra, speciellt för Maya, som domarna verkar älska.
Två cert och 7 eller om det är 8 reservcert, Falcons championatet så nära och ändå inte.
Visst var det ett otroligt bra pris på skorna.

 
Ingrid

Ingrid

25 april 2023 10:23

Så onödigt! Vi har sluppit snö, men det är kallt och mulet och försommarvädret har försvunnit igen.
Hoppas att det går bra med både besiktning och operation och att Berra gör som du säger.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

26 april 2023 10:09

Ny omgång snö idag, men så här sent i april brukar inte snön bli kvar så länge.
Bilen besiktades UA, så nu rullar den ett år till.
Kram

 
Anki

Anki

25 april 2023 11:08

Verkligen onödigt! Hoppas snön försvinner snabbt!
Håller tummarna att det går bra med besiktningen - och färden dit och hem.
Bra med patienthotell, men såklart lite oroligt att inte Berra gör som du säger ...
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 april 2023 10:07

Det mesta av snön försvann igår, men idag har det kommit mer.
En god vän hörde av sig och erbjöd skjuts till lasarettet, så jag slipper hotellet.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards