Direktlänk till inlägg 17 april 2023

Sundsvall.

Av Kicki Fredlund - 17 april 2023 18:32

I fredags åkte jag och Gabriella till Sundsvall för två dagars utställning.


Jag körde till Gävle, vi hade min bil, men sen var det Gabbi som körde.


I Kovland, en bit utanför Sundsvall bor Linda med sina barn och ett antal hundar. Där fick vi nattlogi.


 

Vin, prat och mycket skratt blev det på fredagkvällen i Lindas kök. Dåligt med fotande av mig, så varken Gabbi eller Karin kom med på bild.

 

Lördag morgon åkte vi till Nordichallen för utställning dag ett.


Domare var Aleksandra Palumbo från Serbien

  

Falcon fick exelent med ck, blev 2:a bäste hane och knep ytterligare ett reservcert, nu är han uppe i 7 st. Vi väntar fortfarande på sista certet så han får sin championtitel.

 

 

Onyx fick exelent

 

 

Maya exelent med CK, bästa veteran.

 

 

 

 

Lördagens resultat för Maya.  

 

 

Molly är trots sin ringa ålder (14 år) en mycket duktig handler. Här är hon med lilla dvärgtaxen Ulla i BIS-final för juniorer, där hon bland drygt 40 vinnande juniorer kom på en hedrande andraplats.

 

Efter utställningen stannade vi till och åt på pizzerian, som ligger granne med Lindas hus.

 

Kvällen på lördagen fortsatte med vin och ännu mera skratt och mer eller mindre galna anekdoter.


Fortsätter med resterande om utställningen när jag hinner.


I morgon får vi kärt besök av Helena, som är hemma i Sverige på blixtvisit.



 
 
Ingen bild

Yvonne

17 april 2023 19:31

Låter som en bra helg med vackra hundar.
Håller tummarna för att han snart får sista certet!✊✊

Kicki Fredlund

18 april 2023 08:34

Supertrevligt hade vi.
Falcons sista cert är ju snubblande nära, men det är ju förargligt med reservcert. I vissa länder kan man byta ut ett antal res.cert mot ett cert

 
Ingrid

Ingrid

17 april 2023 21:52

Det låter som en trevlig helg och grattis till fina reslutat och vackra rosetter.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home,blog

Kicki Fredlund

18 april 2023 08:32

Det var en väldigt trevlig helg.
Det hade dessutom gått bra för Berra att vara ensam hemma.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards