Direktlänk till inlägg 2 april 2023

Fullständigt händelselöst

Av Kicki Fredlund - 2 april 2023 19:27

Nu när dagarna är både soliga och ganska milda, efter fortfarande kyliga nätter, så borde ju arbetslusten börja infinna sig.


Men nej då, dagarna rinner iväg utan att jag gör nåt nyttigt.


Det enda jag gjort idag är att bädda rent, tvätta en maskin och gjort en råkostsallad på drygt 1 kg.


Hade jag inte hundarna så skulle jag nog inte ens komma ut.



                 

Men promenaden på isen är ändå väldigt skön, både för hundarna och mig.


Det verkar vara liv i en del av dahliaknölarna i alla fall.


 

Snart dags att skola gurk och tomatplantor.

 

 


 
 
Ingen bild

Yvonne

2 april 2023 19:51

Ja, det är tur att hundarna ser till att man rör på sig!😏

Kicki Fredlund

3 april 2023 10:09

Ja, annars skulle jag nog bli sittandes framför datorn.

 
Ingrid

Ingrid

2 april 2023 22:06

Jag har inte ens tittat på mina dahliaknölar ännu. Luften går ur mig när det är så här eländigt kallt. Nu har vi haft sol ett par dagar, men då blåser det isande nordan, så man har inte lust att vara ute.
Dina hundar ser ut att njuta av vintern i alla fall.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

3 april 2023 10:09

Hundarna älskar vinter och snö, men jag vill precis som du ha VÅR nu.
Kram

 
Astrid

Astrid

3 april 2023 11:27

Jag blir nästan glad när jag läser det du skriver
Jag sade just samma i morse till maken
Tröt trött och vill ingenting göra
Jag borde så fröer, plantera om blommor, städa skåp
Jag har en hel lista
Somnar när jag ska se TV men sover ändå hela natten

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

3 april 2023 15:50

Välkommen i gänget! Vårtrötthet, kan det vara det?
Men jag har varit trött sen förra året.
Min lista tittar jag inte ens på, den är såå lång.
Jag somnar en stund varje e.m ändå sover om inte bra så i alla fall länge varje natt.

 
Ingen bild

Hillevi

3 april 2023 15:26

Tusen tack för de härliga vårpillren Maya och Onyx! De ger sån glädje och hopp. Jag vet ju att det blir lättare men det känns lite tröttsamt att ständigt balansera och halka och det är så tröttsamt med sol på vit snö hela tiden - det bländar så väldigt. Men hundglädjen tröstar!

Kicki Fredlund

3 april 2023 15:48

Det var så lite...
Hoppas att det är bra med dig och Kalle.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards