Direktlänk till inlägg 21 januari 2023

Pussel.

Av Kicki Fredlund - 21 januari 2023 16:19

Började baka direkt efter frukost, så vi hade nybakade bullar till f.m-kaffet, det blev också en plåt med kakor, gaffelkakor med havresmak heter de i boken Sju sorters kakor.


Sen åkte vi till Hedemora, jag hade ett paket att hämta ut på ICA, då Cissi skickat pussel, som jag får låna av henne.


 

Jag la klart detta pussel i går, det sista jag hade i skåpen av olagda pussel, så Cissis paket kom lägligt.

 

 

Men det tre pussel som fanns i paketet vägde lite väl mycket....

 

 

Det visade sig att Cissi lagt 3 st påsar med tusenbitars pussel i varje kartong, så nu har jag att göra ett tag. Jag har dessutom ingen aning om vad det är för motiv på 6 st av dem (de som inte har nån kartong).

 

Idag har det varit en vacker vinterdag utan blåst. - 11 grader i morse. -7 grader och sol när jag var ut med hundarna sedan vi kommit hem från Hedemora.


 

Perfekt sparkväder på vägen, så jag tog sparken och lämnade den vid slogboden.

 

   

Gick längsmed sjön till badplatsen. Sen gick vi på sjön tillbaka till sparken.

 

Onyx bjuder upp Maya till lek.

 

   

Men annars roar hon sig själv med att "snöbada".


Igår sa vår diskmaskin upp sig, den köptes för ganska precis 7 år sedan. Det är märkvärdigt att maskinerna säger upp sig strax efter att garantin gått ut.


Nu får vi nog diska för handkraft, för efter en elräkning på 9.500, så finns ingen ekonomi för fattigpensionärer att köpa nån ny diskmaskin just nu.



 
 
Ingrid

Ingrid

21 januari 2023 22:36

Så flitig du är med dina pussel, men det måste vara knepigt när man inte har någon bild att gå på.
Vilka härliga bilder på hundarna ute i snön.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

22 januari 2023 10:31

Ja pussel är avkopplande, jag borde naturligtvis göra nyttigare saker, men samtidigt tänker jag att vid min ålder får jag bestämma själv vad jag struntar i och annat.
Det var riktigt skönt att gå på sjön igår, även om jag hade hoppats att nån skulle varit där och plogat en runda, för det var ganska mycket snö att forcera.
Men det kanske är nån som gör det idag när vi har så kallt, -16,7 i morse.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram

 
paula

paula

22 januari 2023 00:05

Kul att ni kan återanvända pusslen. Barn och barnbarn är inne i pusselsvängen, mest dottern dock, hon säljer och köper nya hela tiden. Få se när hon tröttnar... Själv fortsätter jag måla, har inte hittat något mer som jag tycker är kul. gissa om jag är glad åt en hyra inklusive värme...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

22 januari 2023 10:26

Cissi och jag har bytt pussel med varandra i alla år, även om det är svårare nu när hon bor i Göteborg. Det här var första gången som hon tagit PostNord till hjälp.
Ditt målande är fullt jämförbart med mitt pusslande.
Ja, tacka du din lyckliga stjärna att du slipper betala extra för värmen. Hur är det med övrig el?
Kram

 
Anki

Anki

22 januari 2023 09:09

Att pussla är både avkopplande och lite stressande tycker jag :) Vacker bild där på det färdiga pusslet!
Härligt med solsken och fina bilder från er promenad!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

22 januari 2023 10:22

För mig är det bara avkopplande och perfekt när man lyssnar på en bra bok samtidigt, då kan timmarna bara försvinna.
Bilden var ganska vacker, annars gillar jag inte naturbilder så värst, det brukar vara för mycket blåa bitar till himmel.
Igår var det toppenväder, idag nästan -17!!
Kram

 
Ingen bild

Hillevi

22 januari 2023 10:58

Blir alltid lite avundsjuk på ditt pusslande men inser att med huliganerna härhemma är det dömt på förhand. Kalle tror då att extra god korv gömmer sig under varje pusselbit och Tubbe anser att han behöver fylla på förrådet under kylskåpet...

Frallorna älskar snön i alla fall - det syns verkligen!

Kicki Fredlund

23 januari 2023 09:25

Synd att dina marodörer hindrar dig från att pussla.
Men om du lägger på en pusselmatta och sen lägger över bitarna med t.ex en bricka när du inte håller på.
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards