Direktlänk till inlägg 5 januari 2023

Livstecken.

Av Kicki Fredlund - 5 januari 2023 19:16

Det blir inte så många livstecken här på bloggen. Eftersom jag inte gör ett dugg om dagarna, så finns ju heller inget att skriva om.


Vi var ändå till Borlänge och klippte oss i tisdags.


   

Efter klippningen handlade vi lite på ICA Maxi och tog en fika med en grillad focaccia på surdegsbröd.

 

 

I stället för att baka "på riktigt", så gjorde jag kubbar, som går fort och är enkelt.

 

Hundarna får sina turer på sjöisen, där jag tar sparken. Sparken, som tidigare varit mitt bästa vinterredskap, är ganska jobbig att framföra. Jag får ont i både handleder och axlar, inte minst när det tar tvärstopp när sparken kör i gruset under snön.


 

Maya undrar vad jag gör, när jag sitter med fötterna i fotbad med mkt fotsalt i vattnet. Så skönt, satt så länge att vattnet hann bli kallt.


 

Jag har just lagt klart ytterligare ett pussel. Det är mest det jag pysslar med om dagarna, samtidigt som jag lyssnar på den ena ljudboken efter den andra.

 

Idag har jag suttit vid datorn hela f.m för att följa frallaresultaten från My Dog i Göteborg.


I morgon är det dags för dag två för frallorna.


Besök, som jag ser fram emot, blir det i morgon när Thomas och Katinka kommer hit.



 
 
Ingrid

Ingrid

6 januari 2023 09:55

Grattis Kicki!
Hoppas att du får en riktigt fin dag.
Kram

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

6 januari 2023 12:58

Tack!
Det blir säkert en bra dag, för Thomas och Katinka kommer lite senare på dan.
Kram

 
Anki

Anki

6 januari 2023 12:59

Händer inte mycket här heller ... och det är läskigt halt ute!
Grattis på födelsedagen!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

6 januari 2023 13:13

Det är märkvärdigt att dagarna går så fort, trots att jag ingenting gör.
Tack! Jag väntar på Thomas och Katinka som strax är här.
De hälsade på yngste sonen på vägen hit.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards