Direktlänk till inlägg 14 november 2022

Nej inte det också!

Av Kicki Fredlund - 14 november 2022 12:28

Nåt har hänt med vårt värmesystem, för i natt har det knäppt i elcentralen hela natten.


Nu har den tydligen sagt upp sig. Vi har ju elvärme, men använder bara 3 element, i köket, badrummet och toan uppe.


Men nu är alla elementen kalla. Tur att vi har luftvärmepump i stora rummet och hallen, annars hade det varit ganska kyligt inne.


Jag ringer och försöker få tag i en elektriker, men har inte lyckats än.


Elfirman här i byn verkar vara på upphällningen, de har bara en elektriker kvar och hade ingen tid denna vecka.


Berra har gått ut på promenad med Onyx, jag håller mig inne idag.


 


 

Joanna har skickat bilder på Maya. Det blev inget foto tillsammans med domaren, så hon fotade Maya på ett podie i stället.


Nu är dom på hemresa, men eftersom det hinner bli kväll innan de är tillbaka i Skinnskatteberg, så åker vi och hämtar Maya i morgon.


Jag har dammsugit, tvättat en maskin och bäddat rent i sängarna. Nu ska jag laga lite mat, men annars gör jag ingenting.


Ska nog kolla nån serie, The Split kanske.



 
 
Ingrid

Ingrid

14 november 2022 14:22

Vilken fin reklamhund Maya är. Jag tycker att du har gjort nog för i dag och det har jag också, så nu sätter vi oss och tittar på någon serie båda två. Kram på dig Kicki!

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 november 2022 15:46

Ja, nog sköter hon sig fint, min gamla veteran.
Det blev ingen TV igår, för jag somnade i soffan.
Kram

 
Ingen bild

Yvonne

14 november 2022 15:38

Usch, när värmen ger upp! Och nu är det ju lite kallt på nätterna också. Håller tummarna för att det löser sig snabbt!
Ser ut som det gått bra för Maya i Danmark. Jag förstår ju inte så mycket av förkortningarna.😏

Kicki Fredlund

15 november 2022 15:45

Plötsligt började värmen fungera igen, men det kanske bara är nån "dödsryckning".
Det gick väldigt bra för Maya i Danmark. Bästa veterantik båda dagarna.

 
Ingen bild

Hillevi

15 november 2022 10:58

Verkligen fina bilder på stolt Maya! hennes fina omdöme får hjälpa till att värma där elen bråkar, hoppas ni få hjälp snart. Att vara förkyld och det är kallt är verkligen inte roligt.

Kicki Fredlund

15 november 2022 15:42

Plötsligt var elementen varma när vi kom hem efter att ha hämtat Maya i Skinnskatteberg. Mycket märkligt, men väldigt bra eftersom ingen elektriker har hört av sig efter löfte att ringa.
Inte bara Maya som är stolt, även jag som ägare och uppfödare sträcker på mig lite extra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards