Direktlänk till inlägg 31 oktober 2021

Jag blev förvarnad.

Av Kicki Fredlund - 31 oktober 2021 09:09

När vi i torsdags fick den tredje dosen med coronavaccinet, så sa sköterskan som gav injektionerna att om jag fått reaktioner av andra sprutan, så var risken att jag skulle få det värre efter den tredje.


Jo tack det fick jag. Däckad i sängen i två dygn (mot ett dygn efter andra sprutan).


I fredags var jag riktigt eländig med feberfrossa, värk i kroppen och illamående. Sov mest hela dan.


Igår var det inte riktigt lika illa, men uppe kunde jag inte vara. Jag provade med att duscha och klä på mig, men sen var jag helt slut så det blev sängen igen.


Jag har lyssnat på en ljudbok och de 11 timmar som boken varade räckte precis för att höra den klart.


Boken Försvararen var tillräckligt spännande för att hålla mig vaken.

   


 

Så pass bra att jag ska lyssna på författarens nästa bok  Livvakten.


Idag är jag på benen igen, även om dom i morse var som spagetti. Konstigt att två dar till sängs kan göra en så matt.


Men jag tar så klart hellre dessa biverkningar och slipper bli riktigt sjuk i covid.


Innan några biverkningar hade visat sig så hade vi trevligt besök i torsdags eftermiddag.


   

Det var Chrille och hans pappa Lasse som kom på fika.

 

Lasse har fyllt 91 i år, men klar i skallen och minns både gammalt och nytt.


Även om hans kropp och framförallt händerna tagit mycket stryk, då han haft en gummiverkstad där bl.a däckbyten på stora lastbilar ofta skedde utomhus i alla väder.


Någon sovmorgon blev det inte i morse, nu när vi återgått till normaltid. Maya tyckte absolut att hon skulle ha sin mat som vanligt halv 8, vilket hon ljudligt talade om vid min säng.


Idag får det bli en riktig promenad i skogen, för dom har blivit blåsta i två dagar. Tur ändå att vi har en tomt som dom ka vara på.


Men nåt spårande blir det inte idag.



 
 
Ingen bild

Hillevi

31 oktober 2021 10:22

Så tråkigt att du fick en så stark reaktion av tredje dosen men nu hoppas jag att livet leker igen! Hundarna blir förstås glada över skogsspring igen även om ni verkligen har det bra med inhägnad tomt. Ha nu en fin söndag!

Kicki Fredlund

31 oktober 2021 10:38

Ja, det var ett riktigt skit att jag skulle bli dålig i två dagar. För igår skulle jag varit på klubben, där dom fixat med en massa skojigheter, nosework, rallylydnad, lydnadsträning och grillning.
Söndagen blir nog lite avslagen, men vi ska i alla fall iväg till skogen med hundarna.
Ha det bra du med!

 
Anki

Anki

31 oktober 2021 12:13

Oj ... skönt att du är på benen igen!
Blir nog härligt med en skogspromenad, både för dig och hundarna!
Ha det gott!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

31 oktober 2021 12:15

Även om jag fått ont i ryggen av att ligga till sängs, så ska det bli skönt att komma ut i skogen med hundarna.
Kram

 
Ingen bild

Ann-Marie

31 oktober 2021 13:16

Usch då, vilka biverkningar du fick. Undrar hur det blir för mig den 9:de november. Kände inte av andra sprutan, däremot efter första blev jag ganska påverkad.
Ska få spruta för säsongsinfluensa samtidigt, bäst att passa på.
Djuren har inbyggda klockor verkar det som.

Kicki Fredlund

31 oktober 2021 14:26

Ja, det var lite jobbigt, men tackolov så slapp Berra få några biverkningar. Det hade ju varit värre om vi båda varit däckade.
Jag tror nog att du kan slippa biverkning om du inte fick det vid de tidigare sprutorna.
Nog har hundarna inbyggda tider och visar det väl. Du skulle se Maya halv 6 på kvällen om jag missat hennes mattid med nån minut.
Trots att inte jag kan kontakta dig, eftersom du inte har nån blogg, så är det väldigt trevligt när du kommenterar här på min.

 
Ingrid

Ingrid

31 oktober 2021 18:32

Tänk att du blev så dåligt. Jag märkte ingenting alls efter andra och tredje sprutan. Tur att du är pigg nu igen!
Trevlig söndagskväll!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

31 oktober 2021 19:47

Ja, det var lite jobbigt att jag blev så dålig, men jag sov mest bort tiden, det värsta var att jag emellanåt svettades så kopiöst.
Ha en trevlig kväll du också!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 28 april 08:55

Den här vinterkräksjukan vill inte släppa sitt grepp. Trots att magen är bra och att jag inte kräks längre, så mår jag rysligt illa.   Efter att ha haft "sjögång" i sängen i natt p.g.a. illamående, så var det bara att ställa in resan till Västerå...

Av Kicki Fredlund - Lördag 27 april 11:32

Det har varit tyst på bloggen under veckan.   I tisdags var Berra så dålig hela dagen och natten, så jag ringde 112 på onsdag morgon, då hade han spytt och haft diarré oupphörligt i ett dygn och var riktigt medtagen när ambulanskillarna kom och h...

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards