Direktlänk till inlägg 25 oktober 2021

Jag försökte i alla fall.

Av Kicki Fredlund - 25 oktober 2021 10:27

Ett perfekt väder för fönstertvätt. Lite mulet ingen blåst och +7 grader.


Det finns en anledning till att det är bland det värsta jag vet att tvätta fönster.


Först ska alla blommor bort, dammsuga karmar och mellan fönstren (det är gott om spindelnät), torka allt trä med våt trasa, sen kan själva fönstertvätten ta vid. Det är inte lätt när bara vänster arm går att använda ordentligt, jag kan ju inte lyfta den högra så högt och har heller ingen ork i den.


 


Men nu är ett fönster klart, men nåt mer blir det inte, inte idag i alla fall.


Nä, då är det trevligare att gå på promenad, även om gårdagens promenad bara gick till sjön och runt byn.


Jag gick ensam med hundarna, för igår hade Berra en så dålig dag att han var sängliggande hela förmiddagen, hoppade t.o.m över 11-kaffet och gick inte upp förrän travet började på TV.


     

Det är ju ganska fint här vid sjön också, även om jag gillar skogen bättre.

 

Nu är det strax dags för fika, men först ska vi göra våra balansövningar, som tar 15-20 minuter.


Det är bra att sätta lite press på sig själv, inget kaffe förrän övningarna är gjorda.


 
 
Ingrid

Ingrid

25 oktober 2021 14:28

Balansövningar skulle inte skada. Jag har väldigt dålig balans och tror att det beror på att jag blivit så sned i ryggen.
Hoppas att Berra mår bättre nu!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

25 oktober 2021 15:17

Jag har aldrig haft speciellt bra balans och efter jag hade kristallsjukan så har den blivit ytterligare sämre. Jag gör balansövningarna som Berra fått att göra, tillsammans med honom.
Berra mår bättre idag och har varit med på en blåsig promenad med hundarna.
Kram

 
paula

paula

25 oktober 2021 21:56

Hoppas det var tillfälligt dålig dag för Berra så han är pigg igen! Kanske ska jag ta efter dig, inget fika innan jympan är avklarad! jag blir ju inte ett dugg smidigare av promenaderna så jag försöker jympa till Sofias program. Finns säkert hundra avsnitt vid det här laget och jag har kommit till nr 5! Men jag lyckas inte pricka in en tid som funkar! Helt galet. När jag varit på hundpromenad är jag tvungen att vila kroppen ett tag, och sen tar något annat vid...suck. Men jag ska vara sträng med mig själv, inget eftermiddagskaffe! Förmiddagskaffe för mig är lika med frulle...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 oktober 2021 10:35

Berra har ju vissa dagar som är sämre än andra.
För oss fungerar det med en bestämd tid för balansövningarna. Inget fika innan det är gjort!
Annars brukar jag göra mina övningar för arm och höft i sovrummet innan jag lägger mig.
Sofia har jag nöjt mig med att titta på på TV, men inte gjort hennes övningar.
Kram

 
Anki

Anki

26 oktober 2021 10:05

Fönstertvätt är inte min grej heller ... en opererad högeraxel vill inte göra som jag vill ...
Hoppas Berra mår bättre idag!
Fint vid sjön, men jag föredra också skogen :)
Ha en bra tisdag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 oktober 2021 10:30

Min högra axel är också opererad, så armen saknar ork och vissa rörelser går inte att göra.
Berra får sina sämre dagar då och då, men bra mår han tyvärr aldrig.
Jag är ganska rädd för vatten, men det är vackert att titta på.
Ha en bra dag du också!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards