Direktlänk till inlägg 5 oktober 2021

Ingen skog igår.

Av Kicki Fredlund - 5 oktober 2021 10:07

Vi åkte inte till nån skog igår. Jag ska ta det lite lugnt med min värkande höft några dar hade jag tänkt.


I stället blev det en kopplad promenad med hundarna bara här i byn.


   

Vi gick genom parken, där löven rasat, men färgerna fortfarande glöder på lönnarna.

 

   

Vi promenerade till sjön.

 

 

Sen blev det asfaltsväg hem.

 

Emelie ringde ett videosamtal, så vi fick "prata" med Ebba, som nu är 6 månader.


   

Sen skickade hon bilder på en lycklig unge som äter på sitt vis.

 

Idag har jag börjat röja på altanen lite smått, vi skulle tagit av taktyget från paviljongen, men eftersom det regnat lite i natt så var det för blött så det får vänta lite till.



 
 
Ingrid

Ingrid

5 oktober 2021 12:08

Det är nog klokt av dig att du försöker vila höften lite och håller dig till släta promenadvägar. Nu är det verkligen höst och väldigt vackra färger överallt.
Ha en fin tisdag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

5 oktober 2021 14:59

Ja, för nu har jag jäkligt ont i höften, måste nog snart göra nåt radikalt (tror jag).
Hösten är vacker, men snart är ju den också över.
Ha en fin dag du också!
Kram

 
paula

paula

5 oktober 2021 22:47

En framåt tjej som tar för sig! Tänk om du kunde ha lite tålamod nu och vila dig i form. Men jag tvivlar...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

6 oktober 2021 10:03

Jodå, jag ska ta det lugnt hela den här veckan eftersom jag ska till Sundsvall till helgen.
Kram

 
Anki

Anki

6 oktober 2021 06:24

Klokt av dig att ta det lite lugnt!
Vilken go tjej ... såå härligt glad!
Vackra höstbilder mysiga hundar. Du funderade på varför jag inte har hund ... anledningen är att Lasse inte ville ha någon ny när vår sista fick sluta sina dagar, men som sagt, nu skulle jag gärna ha en. Så om du hör om någon vuxen hund som behöver omplaceras så kan du kanske tänka på mig.
Önskar dig en bra dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

6 oktober 2021 10:02

Jag ska ju till Sundsvall på utställning i helgen, så jag tänkte att det kanske vore bra om jag kan röra mig utan att linka för mycket.
Vad kan du tänka dig för ras/storlek på en omplacering? Jag tror det finns många som behöver nytt hem. Grannen har just fått en 10-årig dvärghund, sen tidigare ägaren dött.
Ha en bra dag du med!
Kram

 
Anki

Anki

12 oktober 2021 07:45

Med tanke på min ålder så är det nog bäst med en mindre hund ... gärna en som har några år på nacken - vill ju helst inte den ska överleva mig :)

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

12 oktober 2021 10:53

Jag tror att man kanske ska hålla sig ifrån att skaffa valp i vår ålder, men man vet aldrig vem som blir kvar längst i livet. Det bästa är nog om man planerat in någon innan som kan ta hunden om/när man trillar av pinn.
Grannen har just skaffat hund, tagit över efter en som dött. Hunden är en papillonkorsning på 10 år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards