Direktlänk till inlägg 3 oktober 2021

Spårade i regn. Trevligt besök.

Av Kicki Fredlund - 3 oktober 2021 18:04

Trots att det regnade lite så åkte vi och spårade med hundarna. Dessvärre ökade regnet på efter hand och det har fortsatt precis hela dan.


Eftersom vi skulle få besök på eftermiddagen, så snabbade jag på lite för att komma hem.


Jag gick själv ut Mayas spår, som hon fixade bra. Ylwa la spåret till Onyx, hon löste det också bra. 


Onyx markerar alla apporter, men hon har inget intresse av att ta upp dom, väntar bara på sin belöning, som idag var bitar av köttbullar.


Onyx markerar den uppspårade garnknuten med tassen.

 


När vi kom hem fick vi besök av Agneta och Kurre, dom kom från Falun där de varit sen igår, och var på väg till Vallentuna. 

 

Dom fick/köpte med sig svamp hem av alla mina sorter. Rödgul trumpetsvamp, trattkantareller, gula kantareller, Karl-Johan (där hade jag inte så mycket kvar) och rimskivling.


 

I husbilen väntade Nalle med sina döttrat Xena och Ninni och Ninnis dotter Aska.


  

 
 
Anki

Anki

4 oktober 2021 10:16

Vilket härligt gäng där i husbilen!
Duktiga hundar ni har ... jag saknar verkligen livet som hundägare. Har funderat lite på om jag kanske kan hitta en vuxen omplaceringshund ... tror jag skulle kunna ge den ett bra liv.
Ha en fin start på veckan!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

Kicki Fredlund

4 oktober 2021 12:02

Ja mysiga hundar alla fyra i husbilen. Nalle (Travarens Nahar) är ju min uppfödning och en jättefin hund, som tyvärr skadade ett öga för ett par år sen, så han ställs inte ut längre.
Jag har funderat på varför du inte har hund, det vore väl ett bra sällskap och man kan ju ta dom med till de flesta platser. Självklart skulle en hund få ett bra liv hos dig.
Ha en bra dag!
Kram

 
Ingrid

Ingrid

4 oktober 2021 10:43

Så oturligt att det skulle regna när ni var ute och spårade.
Så trevligt att få ett besök och vilka flock de har i husbilen.
Ha en glad måndag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

4 oktober 2021 11:58

Ja, Berra satt kvar i bilen hela tiden, jag hade ändå regnkappa på, så blöt blev jag inte.
Det är så trevligt när tidigare valpköpare hälsar på.
Ha en bra dag!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards