Direktlänk till inlägg 27 augusti 2020

Fortsätta gårdagen

Av Kicki Fredlund - 27 augusti 2020 16:18

Nu är vi hemkomna efter ett par timmar i skogen med hundar och svampkorg. Har även fått mat  magen.


Nån större svamplycka blev det inte, men en skön promenad i härliga 17 grader.


Gårdagen fortsatte ju med att jag åkte till Skoga med både Maya och Triss. Berra följde också för att titta.


Åsa och Ninni hade gjort tävlingslika stationer för hundarna. Det var 10 st, som blev lottade på sin startordning. Jag hade 7 och 10 med Onyx respektive Maya.


Det innebar att jag inte kunde se nån av dom andra hundarnas nosarbete. Det är ju bara när man är klar själv som man ev. kan få titta på dom andra.


 

Vi började med att gå en en bana för doftprov. Här markerar Maya klockrent redan första kartongen, medan Onyx nosade så nogsamt på askarna, att jag visade för markering trots att det var fel. 


Jag har jättesvårt att avgöra om det bara är en nosning eller en markering, speciellt på Onyx.


Men vi är ju nybörjare båda två, så det kanske blir bättre.


   

Inomhus gick det jättebra och Onyx markerade rätt kartong efter några sekunder. 

 

Onyx var även duktig och markerade doften i ett litet rum, där den fanns i munstycket på en dammsugare.


Utomhussöket klarade hon också, men där missade Maya. Maya missade även doften i lilla rummet, som nu var flyttad (ja, doften då, inte rummet), för att inte vara på samma ställe som den varit för Onyx.


   

Men när vi kom till fordonssök, som vi avslutade kvällen med, så missade både Onyx och Maya. Men det var ju också alldeles nytt för oss. Här är det Maya som får hjälp med sökandet.

 

 

Även Onyx blev visad var hon skulle leta.

 

Tack snälla Ninni för att du fotade!


Det är bara att konstatera att detta är jättetrevligt för både hund och ägare och jag ser fram emot kvällens kurs och de tre gånger vi har kvar på den.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards