Direktlänk till inlägg 8 augusti 2020

Tävling i hetta

Av Kicki Fredlund - 8 augusti 2020 13:16

Idag hade klubben i Skoga appellspår, som jag åkte för att titta på.


D.v.s jag åkte inte till skogen i värmen för att se spåren, utan nöjde mig med att åka till Skoga och titta på lydnaden och även träffa hundfolk som jag inte sett på länge.


Jag skulle testa min mobil som kamera var det tänkt, men det var lättare sagt än gjort, för det syntes inte ett dugg på skärmen i solskenet, möjligen min egen spegelbild, så det var bara att knäppa helt på måfå.


 

Petra gjorde ett snyggt fotgående med sin aussie Majo.

 

 

Maries Ungen väntar på kommandot "hopp".

 

Domarna och tävlingsledaren tar en fika när hundarna var klara.

 

Då flera hundar var strukna så blev det bara tre ekipage kvar, men samtliga var från vår klubb.


Jag åkte hem innan resultaten var räknade, så jag vet inte vem som vann.


Hettan är även idag mer än vad man står ut med, bilens termometer visade 29 grader när jag åkte hem från klubben halv 12.


I morgon åker jag dit igen för att titta, då är det lydnadstävling startklass. Åter flera tävlande från klubben.


Kanske, kanske, kan jag hitta inspiration och motivation för att börja träna f.f.a Onyx.



 
 
Ingen bild

Yvonne

8 augusti 2020 21:17

Ja, inspirationen kanske kommer i full fart, när du ser andra hålla på! Svårt att helt släppa något, som du gjort i många år tidigare.

Kicki Fredlund

9 augusti 2020 09:15

Om det vore så väl, men alltid nåt att jag kom iväg på det här.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards