Direktlänk till inlägg 31 juli 2019

Förhinder.

Av Kicki Fredlund - 31 juli 2019 14:15

Idag var det flera som hade förhinder och inte kunde komma till vår hundträff kl 11. Ylwa hade trillat, gjort sig illa i ett knä och fått läkartid mitt på dan, Marianne skulle träffa sin byggherre och Helena var upptagen som barnvakt till barnbarnen.


Så det var bara jag och Gabriella som kunde komma. Hon var med för första gången.


 

Jag tog bilen, trots att det är så nära, för då kunde alla hundarna följa med.

 

 

Gick en promenad med mina innan Gabbi kom. Maya och Triss såg inte kanadagässen som tur var.

Triss toksprang som hon brukar, hon gör det på alla underlag nu för tiden inte bara där det är stenigt.

 

 

Eftersom Gabbi var lite sen, så startade jag med att fika.

 

   

Maya simmade för första gången i sitt femåriga liv när jag kastade ut en liten pinne som hon ville ha.

 

     

Falcon, som aldrig varit i sånt här element tidigare, var lite försiktig i det våta, men tog upp pinnen som låg i vattnet.

 

 

Skulle försöka ta kort, när vi hade en sån bra höjd att ställa valparna på, men som vanligt är det förenat med stora svårigheter att få dom att stå stilla. Så svårt att det inte blev nån bild på Falcon.

 

Inatt sov jag alldeles utmärkt, hade ingen värk alls i armen, så det verkar som om kortisonsprutan hjälpt som jag hoppades.


Ska väl kanske ta det lite lugnt med armen nån dag, så idag har jag bara dammsugit lite.


Har lyssnat klart på En modern familj. Ingen speciell bok i mitt tycke. Den gick ganska omärkt förbi.


Nåt som inte gick omärkt förbi var Eija Hetekivi Olssons sommarprat, som jag lyssnade på igår. En härlig människa, som sa vad hon tyckte utan omskrivningar, henne kan nog ingen "sätta sig på näsan på".

 

Nu väntar jag på att få sätta på fika, för vi får nog besök vilket ögonblick som helst. Maten får anstå till senare idag.


 

 
 
Ingrid

Ingrid

31 juli 2019 15:43

Så roligt att du också uppskattade Eija Hetekivi Olsson. Jag tyckte hon var välgörande uppfriskande med sitt jäklar anamma!
Hoppas att armen håller sig lugn nu!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

31 juli 2019 17:43

Tack för att du tipsade mig om sommarprataren. Jag går helt efter dina rekommendationer, eftersom jag nästan alltid glömmer att lyssna på radion.
Ja, jag hoppas att armen/axeln ska klara sig ett tag nu.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards