Direktlänk till inlägg 11 juli 2019

Barnbarn och barnbarnsbarn

Av Kicki Fredlund - 11 juli 2019 09:10

Igår kom Tobias, Erika och de två minsta barnen redan vid 10-tiden och vi fick ha glädjen att ha dom kvar här hela dagen. Erika hade haft tuffa dubbelpass på BB, så hon fick en fridag mitt i veckan i stället. 


 

Lite förskräckt var nog Tuva när hon hamnade i famnen på farmorsfar.

 

     

Men hon var inte speciellt bekymrad över att Onyx var närgången.

 

   

Gång efter annan var Tuva ner i hundarnas badbalja, med mindre fräscht regnvatten i. Allt eftersom hon blötte ner sig så åkte kläderna av.

 

 

Men kläderna torkade snart i det soliga och varma vädret.

 

Jag skulle ju träffa Ylwa och träna hund i parken kl 11, jag gick dit lite tidigare och stannade inte så länge.


 

Novalie följde med till parken.

 

 

Hon pratade med Ove medan Ylwa och jag "kämpade" med  Puma och Maya.

 

 

Maya tyckte att det var för varmt och var inte så intresserad av samarbete.

 

 

För Pumas del är det störningsträning som gäller.

 

Efter att vi lite försenat fikat ute på altanen (jag hade gjort en hallonkaka och kolakakor på morgonen) så var det dags att börja med maten.


   

Men först hade Novalie och jag varit ute och vattnat blommorna.

 

 

På e.m kom Felix, som numera bor med Kelsie i Alingsås.

 

 

När vi ätit satt vi kvar ute på altanen och fikade. Det var ett tag sen som vädret visade sig från sin bästa sida, så det gick att sitta ute.

 

 

Onyx behövde många sovpauser, hon gillar den lilla hundstolen lika mycket som dom övriga.

 

 

Även Maya behövde ta igen sig. Numera står en plastsäng i biblioteket, i.s.f biabädden, sedan Onyx har gjort sitt bästa för att strimla och tömma den på sitt innehåll.

 

Idag ska jag nog ut i skogen och reka blåbär innan det ev. kommer regn på e.m


Felix och Kelsie ska åka vidare till Borlänge. Än har jag inte sett dem idag, trots att klockan snart är 10, men på ungdomars vis sover dom väl länge.


Idag fick jag PM till Dvärghundsklubbens utställning i Västerås den 19:e. Endast 23 frallor anmälda totalt. Maya ensam i championklassen och Triss den enda veterantiken.

Dan efter på SKKs utställning är det dubbelt så många anmälda.


 

 
 
Ingen bild

Tobias Iversen Mellword

11 juli 2019 09:53

Det var otroligt trevligt att få vara hos er så länge och att det gick så bra med barnen och hundarna:) puss och kram!

Kicki Fredlund

11 juli 2019 09:58

Det är så roligt att ni vill komma. Det är ju så lätt att Tuva blir blyg om vi ses för sällan.
Puss o kram!

 
Ingen bild

Tobias

11 juli 2019 12:44

Ja klart vin vill umgås! :-)
Är lite så vi tänker också, tyckte det gick jätte bra samt att tuva både vela vara med er och sen Felix med bihang :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards