Direktlänk till inlägg 9 september 2018

Dagens väder stämde dåligt med prognosen

Av Kicki Fredlund - 9 september 2018 16:00

Vi skulle ju få ganska mycket regn idag, men i stället har solen skinit och det har varit ett jättefint väder.


Cissi ville plocka svamp och det gick ju alldeles utmärkt när hon följde med till spårträffen.


Medan vi andra la spår så gick hon och Berra promenad med Triss och hade svampkorgar med sig.


 

Vi var ovanligt många på spårträffen idag. Kan det ha varit för att Anna bjöd på kladdkaka?   


 

Eva visade noswork med Abbe, det fanns doft gömt på bilen.

 

 

Berra och Cissi pausar lite.

 

 

Medan jag fixade till mat så rensade Cissi sin svamp ute på den soliga altanen, hon hade tre fulla korgar att ta reda på.

 
 
Ingrid

Ingrid

9 september 2018 22:17

Så härligt ni ser ut att ha det i solskenet. Nu är det verkligen härliga dagar.
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

10 september 2018 15:56

Ja, gårdagen var verkligen fin.
Men idag vräker regnet ner.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

10 september 2018 16:08

Alla fick sitt, ser jag! :)

Undrar hur långnäsan här skulle fjädra sig... hans främsta intresse är KOMPISAR/LEKA/JÄTTEKUL....

Nåja, livet kan vara hårt men i Schnauzerstugan rätt bra ändå. Ännu ingen ny dator, nej, för hu så besvärligt det verkar men just nu puttrar en äppelkaka förnöjt i ugnen. Till hönsen, alltså, lurar jag själv.....

http://Gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

10 september 2018 16:27

Ja, det var en ovanligt trevlig söndag.
Ge du äpplen till hönsen, men behåll äppelkakan för dig själv.
Men nog kan du väl hitta en lämplig dator som du blir nöjd med.

 
paula

paula

11 september 2018 22:41

Oh, Cissi ser jättelycklig ut! Det blev en mycket bättre svampsäsong än väntat, och allt regn nu kan ju bädda för trattisarna också. Men, jag vill egentligen inte...har nog som det är.
Idag blev jag blöt in på kroppen när jag gick från hållplatsen hem och efter att bara sovit 4 timmar inatt så kröp jag ner i bingen efter tandis, o lyckades sova nån timme, o framför allt bli varm. Blinka vägrar sova bort en endaste dag, men det blir inga längre rundor. Stegräknaren fick stanna hemma idag. Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

12 september 2018 09:29

Ja, man trodde ju att det "bara" skulle bli K-J, men nu skjuter dom upp både den ena och den andra, och som du säger kanske vi t.o.m får trattisar, men där har jag kvar från förra året, så egentligen tycker jag som du.
Stackare som fick gå i regnet från bussen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 2 maj 09:36

Äntligen har vi hämtat oss från vinterkräksjukan, som påverkat oss en hel vecka med illamånde och matthet.   Berra kunde åter åka i morse till sin dagverksamhet.   Maya gillar inte valparna, men kan i.a.f. vara ute tillsammans med dem.  ...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 1 maj 12:56

Första maj idag och äntligen lite vårvärme. Den kom igår på valborg, vi får väl se hur länge vi får behålla värmen.     Valparna kunde vara mycket ute på altanen. Gammelmoster Maya inte så imponerad av de små.     De fick även vara ute...

Av Kicki Fredlund - Måndag 29 april 16:33

Idag hade jag tid med valparna hos veterinären för besiktning, chipmärkning och vaccinering.     Quick Pay väntar på veterinären.     Dags för den otäcka sprutan med microchipet.   Allt var som det skulle och testiklarna på plats, ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards