Alla inlägg den 29 januari 2018

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2018 16:12

Vi ska ju åka till Göteborg och fira två 50-åringar i februari. Alltså skulle jag beställa tågbiljetter, för jag kör inte bil så långt den här årstiden.


Men att det skulle vara förenat med så mycket jobb att hitta lämpliga resor med tåget hade jag aldrig trott.


Att en och samma resa (från Hedemora till Trollhätten eller Göteborg) kunde skilja så otroligt i pris kunde jag aldrig föreställa mig.


Det tog mig flera timmar faktiskt, nu är jag ju varken speciellt smart eller van vid den här sortens sökningar. Har sökt alternativa resvägar, antingen till Trollhättan Vänersborg eller Göteborg. Vi kan ju åka med Thomas från Trollhättan till Göteborg.


Men vad jag kom fram till var att prisskillnaden är enorm, mer än 100% dyrare vissa avgångar. Ibland kostade 1:a klass mindre än 2:a klass. Ibland kostde 1:a klass flera hundra mer än 2.a klass.


Ja, fy fasen vilken djunget. Nu har jag iaf hittat och bokat två biljetter för mindre än 700 kr i 1:a klass för oss båda tillsammans. Det fanns resor, i princip med samma tåg, som  kostade långt över det dubbla.


Jag avvaktar lite med att boka hemresan. 


Vädret har varit mer än lovligt trist idag. Grått, blötsnö runt 0 grader.


Jag tog sparken när jag gick med hundarna, det var väl inte det bästa sparkföret, men bättre än att gå där glansisen bitvis är dold under snön.


      Hundarna var nöjda och glada och busade länge med sin pinne.

 

   

Grått, grått,grått, inte inbjuder isen att gå på heller.

Av Kicki Fredlund - 29 januari 2018 10:13

Igår kom Cilla hit på e.m och vi gick igenom Boxerklubben Gävle Dalas räkenskaper. 


 

Jag bakade chokladmuffins på morgonen. Tyvärr tog jag mörk choklad (som det stod i receptet), men jag borde tagit ljus, för jag tycker dom blir godare då, men smaken är ju olika.

 

 

Kan jag få smaka?


 

Cillas son Hugo, som hunnit bli 14 år, följde med hit. Jag hade inte träffat honom på flera år.

 

 

Ingen svår sak att gå igenom bokföringen, synd bara att det inte gått så bra ekonomiskt för klubben under året. Det är svårt att anordna aktiviteter som ger pengar. Utställningar brukar ju vara en bra tillgång, men inte den här gången.

 

 

I morse startade jag dagen med ett långt skönt bubbelbad.

 

Nu ska jag fortsätta att leta bilder. Jag pratade med Cissi igår, samma dag som hon kom hem från Thailand, där hon och hennes särbo har rest runt i tre veckor.


Hon vet nu om att den fotobok som jag håller på att leta bilder till kommer bli fördröjd. Att leta bilder som tagits under en tidsperiod på 50 år tar otroligt lång tid (iaf för mig).


På väderfronten är det mulet och grått. Graderna åker jojo mellan plus och minus. Ser ut som om det kan bli snö idag.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards