Direktlänk till inlägg 13 januari 2018

Till Norberg

Av Kicki Fredlund - 13 januari 2018 16:53

Idag åkte jag till Norberg med lite kläder och linne.


 

När jag passerade Mariannes tomt så såg jag förödelsen, fy så ont det gjorde i hjärtat.

 

Men jag hade en glädjande nyhet att ta med mig till Marianne, en av hennes katter smet undan när jag kom, den hade hon inte sett efter branden.


 

En katt har hon med sig i sitt tillfälliga boende.

 

 

Stugan hon fått hyra var jättetrevlig, trots att vissa bekvämligheter saknades. Marianne behöll skjortan, som hon just fått ärva efter mig, på direkt.

 


Vi fikade, åt semla och pratade mycket under ett par timmar innan jag åkte hem igen.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

14 januari 2018 10:36

Det var väl tur att hon fick en katt med sig, så hon slipper bo där i stugan alldeles ensam. Tur att hon har goda vänner som er!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

15 januari 2018 10:17

Men det är illa att veta att katter inte vågar sig fram och inte veta hur många som har klarat sig från branden.
Sällskap har hon ändå av sina 5 hundar.
Kram

 
Ingen bild

Raija

18 januari 2018 14:43

Fy så otäckt med branden. Läste om den i tidningen. Hade inte hon en massa katter innan? Hoppas de klarat sig och att de hittas snabbt.

Kicki Fredlund

18 januari 2018 16:24

Så otroligt sorgligt och hemskt att få hela sitt liv att försvinna.
Hon hade 9 katter, en har hon med sig där hon bor nu, två eller tre har varit synliga vid ruinera, men övriga vet hon ingenting om. I värsta fall kvar i lågorna. Igår satt hon ut kattfällor som lånats av ett katthem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards