Direktlänk till inlägg 10 januari 2018

Testat nya kameran

Av Kicki Fredlund - 10 januari 2018 15:30

Vi åkte till Hedemora på f.m då Berra hade tid för provtagning på VC kl 11. Han släppte av mig vid ICA så jag handlade under tiden.


Nu testar jag den nya kameran för fullt och har knäppt på lite allt möjligt idag.


 

Här är mannen på ICA, som ser till att pensionärerna bjuds på kaffe på onsdagarna.

 

 

På Centrumgallerian gick Berra in på apoteket medan jag gick in på systemet.

 

Berras bältros har blossat upp värre än nånsin igen för ett par dagar sen, så ny omgång medicin satte jag in på honom direkt (den fanns ju hemma), ringde sen en läkare som skrev ut mer, men Berra fick inte lov att äta full dos pga sina dåliga njurvärden.


   

Vi var sen in till Kerstin och Anders på fika, nya bullar var på G, men dom hade bara kommit till kalljäsningen, som skulle pågå ett par timmar. Kerstin hade nyinförskaffade jättetrevliga muggar, eller kanske tekoppar egentligen.

 

När vi kom hem var det dags för hundarna att komma ut. På grund av kylan, det var -17 grader i morse, så hade dom varit kvar hemma medan vi åkte till Hedemora.


 

Det blev på sjön för oss, medan Berra går sitt varv runt kvarteret, Vi var inte ensamma på isen för pricken i bakgrunden var en man som också gick där, men det såg inte hundarna (som tur var).

 

 

Den här pricken i bakgrunden är Maya som pipit iväg till nåt som skulle kollas.

 

 

Men kommer tillbaka i full fart när jag ropar (som tur är där också).

 

 

Idag gick jag över till andra sidan sjön för första gången i vinter.

 

 

Men det var väldans vad vattnet gått upp här tidigare, snön och isen har varit riktigt slaskig i tövädret som varit, knagglig och knölig nu.

 

 

Trots att det var -11 grader, så var det jätteskönt att gå där och jag var faktiskt svettig när jag kom hem

 

 

Den lilla minikameran tar väl inte världens bästa bilder, men jag hoppas och tror att dom är bättre än mobilen iaf. Det allra bästa med den förutom storleken och den ringa vikten (125 g) är att jag kunde  behålla tumvantarna på när jag tog kort ute.

 

 

 
 
Hillevi

Hillevi

10 januari 2018 16:33

Det blev väldigt fina bilder med din nya kamera! Canon leverar. Puh, då kan man andas ut och förvänta sig fortsatt underbara dalafrallor!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

11 januari 2018 11:07

Ja, hundarna slipper du inte undan, om det så blir med mobilen igen.
"Därav hjärtat är fullt talar munnen", funkar väl även bilder.

 
paula

paula

10 januari 2018 16:42

Men nu är det väl nog med besvärligheter för Berra! Att sen inte kunna medicinera pga andra sjukdomar är ju etter värre. Hoppas han står ut...hälsa!

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

11 januari 2018 10:42

Ja, det är faktiskt synd om Berra nu med all smärta han har, det är ju mer än bältrosen.
Stå ut, det måste han ju.

 
Skyttlat

Skyttlat

10 januari 2018 17:25

Tycker det blev jättefina bilder, jag! Vad har Du för mobil, dom brukar ju ta bra bilder? Iaf när dom är nya.
Vad jobbigt för Berra att inte bli av med Bältrosen? Stackars han som måste leva med den smärtan hela tiden.
Fy vad kallt Ni har? Här är det bara några frostgrader, men igår var det kallt ändå, för det var så fuktigt och lite dragigt, så det kändes som -10 minst.
Ha det så gott och kramar till Er! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

11 januari 2018 10:34

Min mobil är en SONY Experia.
Ja nu är det för jäkligt för Berra, han har haft ont av bältrosen i mer än två år nu.
-10 här idag, men det ska visst bli mildare.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

10 januari 2018 19:10

Det blev ju jättefina bilder! Att man måste ta av sig vantar eller handskar när man ska hantera mobilen är verkligen ett minus.
Stackars Berra som sliter så med de där bältrosen! Kan han inte vaccinera sig mot den? Det ska ju gå nu!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

11 januari 2018 10:30

Det där med vantarna var nog det bästa, för jag fryser om händerna en lång stund sedan man fotat med mobilen när det är kallt ute.
Ja, Berra har det rent för jäv.. med bältrosen som inte ger sig.
Det går ju inte att vaccinera sig mot något man redan har, det ska ju göras i förebyggande syfte. Han har ätit tabletter förebyggande i många år, men dom har han ju inte heller haft nån nytta av.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards