Direktlänk till inlägg 19 september 2017

Diverse, men mest skog.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2017 20:44

Igår var jag med Helena och plockade blåbär på f.m


Först när vi kom till hygget så trodde jag att vi skulle bli utan blåbär, för det var väldigt renplockat sen sist.


   

Men en bit längre ner fanns det massor, så det tog inte så lång stund att få ihop mina 5 liter.

 

På eftermiddagen åkte jag Berra och hundarna som vanligt och plockade svamp, läs trattisar.


I morse startade jag med att baka bullar, sen åkte vi till skogen i duggregn. Det var hur mulet som helst, men i skogen kom det bara några droppar.


Massor av trattisar även idag. Drygt två timmars plockande gav ca 25 liter trattkantareller. Hundarna är så otroligt trötta och nöjda när man kommer hem, så dom sover som stockar.


 

Den här grodan, visade mig ett lite dolt kantarellställe, där det fanns massor, när den hoppade iväg och jag kollade var den tog vägen.


Annars hjälper Maya till på sitt vis att hitta svampen. Hon äter den fortfarande, så det är när jag ser att hon står och äter, som jag vet att hon hittat ett ställe.


Eftermiddagen gick åt att rensa svampen och fylla torken.


 

Dagens skörd.

 

I kväll har jag varit tisdagsintruktör på klubben. Oväntat många var där och tränade.

Det hela avslutades med att Ann-Christin bjöd på tårta, då hennes Hiro blivit uppflyttade till högre klass spår.


På vägen dit hann jag precis haffa brevbäraren på ICA när han just hämtat posten, så jag kunde lämna med mina paket med svamp som jag sålt till bl.a Småland, Skåne och Stockholm.


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

19 september 2017 21:31

Att du bara orkar, jag har plockat en bråkdel o tycker det är så drygt att rensa och torka o ta om hand...Idag gav jag bort en del till min loppiskollega, har också frågat grannen...Blåbären såg fina o stora ut!
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 september 2017 08:37

Det är ett så himla bra sätt att få med Berra ut i skogen. Han gillar verkligen att plocka svamp och "glömmer" sin smärta för en stund.
Men jag tycker också att det är enklare att gå med en svampkorg på armen än att bara gå för gåendets skull.
För att inte tala om hur mycket motion hundarna får.
Som extra bonus har jag gått ner 2 kg i vikt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards