Direktlänk till inlägg 17 april 2017

Nu är den straxt över

Av Kicki Fredlund - 17 april 2017 10:15

Ja, nu är den straxt över, den långa påskhelgen.


Det har varit dåligt med tid (kanske lust också) att blogga.


Helgen har varit kylig, med flera minusgrader, även om snön som skulle falla till både 5 och 10 cm, nöjde sig med ett par cm på torsdagen, av vilket det mesta töade bort redan dan efter.


Cissi och Ludwig kom på torsdagskvällen från Partille, Cissi hade jobbat till kl 14 innan hon körde de 50 milen, så hon var så klart ganska trött när dom kom.


Långredagen skjutsade Cissi Ludwig till kompis i Gustafs, sen var hon hos Tobias och hans familj i Borlänge.


Till kvällen kom dom tillbaka och vi åt hel kyckling stekt i stekgryta med ris.


 

Lördag f.m gick Cissi och jag promenad med hundarna innan jag sen hade påskmiddag kl 14.


Vi blev bara 11 st, då vissa inte kunde komma, vi skulle varit 15 st.


 

Dukat i rummet..


  

men maten fick hämtas i köket

 

För första gången på flera år kokade jag också några ägg som färgades. Använde bl.a blåbär, röd och gul lök och mönstrade med risgryn eller snören.


 

Systerdotter Regina och hennes Jerker anländer.

  På grund av Melissas svåra astma, så fick dom här trollen sitta inburade.

 

Att dom skällde och väsnades för att dom inte fick vara med, det bekymrade inte Novalie, hon var helförtjust i hundarna.

 

 

Vi tog undan de andra barnen och lät Maya och Novalie vara tillsammans en stund till ömsesidig lycka.

  

Fr. höger:Cissi med kusin Regina sonen Tobias (med barnens påskhareöron på huvudet) och hans  Erika

  Njutning på hög nivå vid efterrätten som Regina hade med sig. En frusen nutellatårta. Så god!

 

 

Melissa, som gjort påskkort till alla närvarande som hon skrivit själv, trots att hon bara är 5 år, sitter här och målar en stund i köket.

 

Medan hennes lillebror Eddi agerade papparatzi med Cissis kamera. Han tog kort på allt och alla.


Peter med familj, som inte kunde komma på lördagen, skulle komma igår (söndag) i stället, så vi ställde in spårträffen med hundarna, men vi åkte dit kl 1 och gick promenaden. Då var gänget precis klara med spåren och skulle gå skogspromenad med alla hundar.


Vi hängde med en bit, sen gick jag förbi dom och tog en snabbare runda.


Jag hade Triss i koppel, men Maya lös, jag blev positivt överraskad av hur bra Triss uppförde sig, gruffade inte med någon, gjorde t.o.m lekinviter till Doris (am.coccer).


Gänget som sprang lösa var 4 st springerspaniel, Doris, en boxer (Pantera) och den nya medlemmen som är en treårig tik bordercolliekorsning av nåt slag.


Kanske kan jag våga ha Triss lös nästa gång.


När vi kom hem åt vi en snabb lunch på bara ägg och sill.


Sen började jag undra var Järbofamiljen höll hus och skickade ett SMS.


Det visade sig att det var lite missuppfattningar, men senare på e.m ringde Ville och sa att dom ändå skulle komma.


 

Peter, orakad oklippt och inte riktigt i form.

 

 

Elvira i en av alla sina mössor, nu var det en björn.

 

Ville undrade om han skulle se glad ut...

 

eller allvarlig.

Nu fick vi ändå träffa de flesta i påsk. Thomas och Katinka, som var i Stockholm hos Nicklas och Natalie över påsken, hade planer på att komma hit och ta en fika på hemvägen. Men det tyckte jag var en onödig omväg på 20 mil när vi ändå ska till Trollhättan i början av maj.

 




 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

17 april 2017 10:52

Hela (nästan) tjocka släkten på besök! Melissa, heter som Hasses barnbarn men jag känner inte denna Regina sedan förut?? Hasses bil brakade ihop o det gick inte att hitta en bilmek under helgen så han kom inte iväg till sina barn, istället blev det en gemensam påskmiddag. Annars lugnt i pörtet, snön vägrar tina o nu är även jag lite otålig för jag hade ju precis börjat återerövra skogen när det kom 3 dm nysnö! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 april 2017 16:36

Det fattades en del förstås, men det var trevligt med dom som kom.
Jo, du har nog sett Regina tidigare i min blogg. Det är min syster Gertruds äldsta dotter. Regina och hennes Jerker köpte ett jättefint hus en mil härifrån för drygt ett år sedan.
Fy fasen så mycket snö ni fick. Här är det helt bart nu.
Kram!

 
Ingrid

Ingrid

17 april 2017 17:56

Vilken påskfest ni har haft med huset fullt av folk. Visst är det roligt att träffas och umgås, även om det innebär en hel del jobb också.
Hoppas att ni vilat upp er nu både du och Berra!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

18 april 2017 16:32

Ja, det var trevligt med lite liv och rörelse i huset ett tag.
Vilar det gör vi ju för jämnan.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 4 april 17:45

Idag kom Gabriella på e.m. i skulle försöka fota valparna, nu 6 veckor gamla.   Men det är nästan omöjigt att få till en vettig bild.         Travarens Quick Pay       Travarens Quick Step   Sen blir man ju lite trött. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards