Direktlänk till inlägg 12 mars 2017

Dag två i Strängnäs.

Av Kicki Fredlund - 12 mars 2017 18:02

Det var ingen hit att sova på hotell, felet var inte hotellets, om man bortser från lyhördheten.

Det var för varmt i rummet och även om sängen var skön, så blev det inte mycket till sömn för mig.


Jag var ute strax efter 6 på morgonen och rastade hundarna. Då var det riktigt kyligt och regnet från dagen innan hade blivit till glansis på marken.


Normalt skulle ingen frukost finnas före kl 8, men en frukostbricka stod i kylskåpet med en spartansk frukost till oss. Var sitt glas juice en skål med vaniljyogurt (som jag inte gillar) några torra limpskivor, ost och skinka på ett fat (men inget smör).


Men kl 7 kom en personal (sen jag frågat kvällen innan), så plötsligt fanns flera sorters pålägg, kokta ägg, kaffe och te.


Jag kunde fylla våra termosar med varmt vatten att ta med till utställningen och även ett par bredda smörgåsar.


Strax efter halv 8 kom vi iväg till Strängnäs, strålande solsken, som höll i sig hela dan, till ingen nytta för oss som var inne i utställningshallen.


P.g.a solen kunde jag inte ha kvar Triss i bilen, som annars är bästa platsen för henne. Men vi hade tur och hitta en avskild plats där vi kunde ha hennes bur, visserligen väl täckt. Hon uppförde sig alldeles ovanligt väl.


 

Maya uppför sig alltid bra, så henne är det enkelt att ha med sig.


Vi satt tillsammans med hela gänget av våra valpköpare, så himla trevligt att fler är utställningsintresserade.


Ännu roligare att det gick så bra för alla.


Dagens domare var Joakim Ohlsson, som nybliven på rasen dömde fransk bulldogg för första gången.


Det är trevligt när folk även anmäler till nya domare. Det var 57 st frallor totalt.


Domaren var dessutom väldigt trevlig mot både hundarna och utställarna.


 

Som alltid börjar det med valpar och där var det ett par riktigt söta kullsyskon som blev BIR och BIM valp. Grattis Sofie (kennel Regaso's)!

Pappa till valparna var ursnygga Mundiz Knut (som blev BIR den här dagen)


Tyvärr blev fotande lite si och så. Vi satt dåligt till för att få nån bra vinkel att fota ur. Dessutom verkar det som det alltid blir sämre bilder på inomhusutställningar.


Dan innan tog batteriet till kamerans externblixt slut, så vi stannade på en mack och köpte nya på väg in till Strängnäs.


Några bilder måste jag ju ändå få med, även om kvallitén är som den är.


 

Nalle fick åter finfin kritik Exelent med CK placerade han sig 2:a i konkurrensen.


 

Resultatet Bästa Hanhund: 1:a Magnus med Mundiz Knut, 2:a French Fantasy Alain (en ryskfödd unghane som var den som vann över Nalle i unghundsklassen) 3:a Nalle (Travarens Nahar) och 4:a Ulla Larssons Lennon Can Daus.


 

Så var det dags för tikarna, Cindy vann unghundsklassen med Pew (Travarens Next Time), Exelent och CK.


 

Sen stod Sari med Hedda  (Travarens My Black Money) på tur i öppna klassen. Även hon fick Exelent och blev 4:a i konkurrensen (men utan CK)


 

Sist ut var Triss och Maya, det var bara dom två i championklassen, båda fick Exelent med CK. Agneta var den som ställde upp och visade Maya.


 

   


Inga bilder från Bästa tikklass, där Triss kom 2:a efter Lola, samma tik som vann dan innan.


Det blev heller inga bilder från avelsgruppen och uppfödargruppen som jag hade med hundarna.

På Facebook finns ändå en bild, som Sari lagt ut och taggat på min FB-sida.


Jag fick mycket beröm för min fina uppfödning av domaren.


Några av de placerade hundarna, bl.a Nalle och Triss blev ombedda att stanna kvar efter bedömningen var klar, för två domare skulle examinera en blivande domare på rasen, Lisa Molin.


Detta blev en låång väntan, för den ena examinatorn Åke Cronander dömde i annan ring och det drog ut på tiden.


Men till kl 15 kom vi iväg hem. Samtidigt började Frallaklubbens årsmöte, som hölls på just denna plats.


Men eftersom jag inte vill köra i mörker (det blir bara jobbigare och jobbigare), så åkte vi hem, trots att jag gärna velat vara på årsmötet.


 
 
Ingrid

Ingrid

13 mars 2017 14:32

Grattis till dig och dina fina hundar! Jag förstår att det är roligt att åka på utställning när det går så bra.
Visst blir det jobbigare och jobbigare att köra på kvällen, speciellt när det regnar. Igår hade jag tur, som fick Claudio som chaufför, så jag slapp köra själv.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

14 mars 2017 11:31

Tack!
Ja inte skulle man åka omkring så här om det inte gick bra, man blir ju sporrad av framgången för hundarna.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

13 mars 2017 20:19

Ja, grattis, säger jag också. Så roligt att få så fin kritik och beröm! Trevlig domare på det.
Roligt att alla valpköpare var med också. :) En hel massa frallor var ju anmälda, dessutom.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

14 mars 2017 11:30

Tack!
Det är alltid många frallor på utställning, så man får knappast nåt gratis p.g.a bristande konkurrens.
Jag hoppas att jag får se ytterligare ett par stycken från mig på utställning framöver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards