Direktlänk till inlägg 4 mars 2017

Snö, snö mera snö och hundutställning

Av Kicki Fredlund - 4 mars 2017 16:54

Vi hade bestämt att vi skulle åka till Smedjebacken och titta på Boxerklubbens utställning idag.


Lite fundersam blev man ju när snön vräkte ner i morse. Men det är ju ingen större trafik åt det hållet, till skillnad mot dom som körde mot Vasaloppet och jag har inget emot att köra på riktiga osaltade vintervägar. Det är ju bara att anpassa farten efter väglaget. Men jag undrar hur många som struntade i det, för flera olyckor på vägen norrut rapporterades det om på radion.


Jag hade tänkt att man skulle få träffa gamla boxerägare från förr, men det var ont om dom. Det har verkligen blivit generationsskifte och det är väl så det ska vara.


Bl.a var det hela 14 st valpar mellan 6 och 9 månader.


 

Giselas söta Big Heart's Queen Of Angel, 8 månader (jag vet inte vad hon kallades för). Hon blev bästa tikvalp och sen BIM valp.


Cillas Engelaiz Chelsea var en av tre tikar som gick i bruksklass. Hon fick exelent och CK.


Kerstins "Queensi" Introduce Dancing Queen fick exelent och placerade sig 4:a Ökkl.

Här blev det ingen bild, då alla jag tog på henne (hade bara mobilen) blev för dåliga.


Triss och Maya fick sitta påklädda i bilen. Jag ville inte ta in dom i hallen för dom har inte varit så pigga på sistånde. Båda två kräktes igår, Triss flera gånger under hela dan och Maya en gång på kvällen.


Hoppas att det är snabbt övergående, för nästa helg är det utställning i Strängnäs.


Dom är hungriga nu, för dom har inte fått mat sen i går morse (och den kom ju upp igen). En lite skvätt fil fick dom visserligen i morse.


När vi kom hem på eftermiddagen hade det kommit minst en dm snö och dessvärre snöar det än.

 
 
Hillevi

Hillevi

5 mars 2017 09:45

Så fina boxrar! Förstår att det som tidigare boxeruppfödare är roligt att "kolla läget" ibland men förstås ännu roligare om fler från förr fanns med.

Hoppas att Triss och Maya hurskar på sig!

http://gyllensiver.wordpress.com

Kicki Fredlund

5 mars 2017 14:49

Ja det var kul att se min kära gamla ras, dessutom hade domaren och jag samma åsikt, utom i ett par fall.
Idag är hundarna pigga igen, visserligen kräktes Maya lite galla i morse, men det var troligen för att magen var för tom.

 
Ingrid

Ingrid

5 mars 2017 14:07

Du är tuff du som är ute och kör i snövädret. Här kommer det också en snöby just nu, så ännu kan kung Bore!
Hoppas hundarna frisknat till nu!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

5 mars 2017 14:51

Jag har inget emot att köra på riktig vinterväg, men vill helst inte att den är så trafikerad (med tanke på snöröken)
Idag var dom pigga värre när vi gick på sjön.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Lördag 18 maj 18:37

Joanna erbjöd sig att ta med Maya till Gimo och ställa ut henne i morgon. Joanna skulle även ställa ut egna hundar idag.   Eftersom hon åkte redan i morse, sedan hon sovit här i sin "husbil", så kunde jag inte följa med även om jag fått skjuts. ...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 16 maj 09:50

Nu har jag varit helt orkeslös ända sedan jag hade vinterkräksjuka för flera veckor sedan.   Jag får ingenting uträttat p.g.a. den otroliga tröttheten.   Jag har lite förhöjd temp och mår ofta illa.    Efersom jag ingenting orkar, kan kna...

Av Kicki Fredlund - Lördag 11 maj 09:09

Igår tog jag valparna med mig till skogen för första gången.   Det var en pärs kan jag lugnt säga. De följde varken efter mig när jag lockade, eller följde efter Maya och Onyx.   Jag provade även med halsband och koppel och kunde bara konstat...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 9 maj 16:37

Igår blev valparna 11 veckor.   Gabriella skulle kommit hit och vi skulle ha fotat dem lite. Men jag var däckad och sängliggandes hela dagen efter coronavaccinationen på tisdagen, så det blev inget av med fotandet.   Jag har fått nöja mig med...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 7 maj 13:26

Idag hade vi tid för corona-vaccineringen. Nu är det bara att vänta och se hur sjuk jag blir den här gången av vaccinet.   Var in på granngården och köpte hundmat, sen även in på ICA och kompetteringshandlade lite.     Vårt 11-kaffe intogs...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards