Direktlänk till inlägg 24 februari 2017

Berra kvar i Falun

Av Kicki Fredlund - 24 februari 2017 18:52

Berra blev ju inlagd på avd. 27 i går och där har han även blivit kvar idag.


Han har blivit ultraljudad och kranskärlsröntgad och även ballongsprängd med ytterliggare en stent insatt.


Det här var tredje gången, senast var 28 januari förra året.


Nu får han ligga med dropp ytterligare ett dygn för att rena njurarna.


Jag kunde inte åka till honom idag, för Emelie hade fått låna bilen för att hälsa på sin farmor och farfar i Borlänge, men förhoppningsvis kan jag hämta honom i morgon.


 

Emelie var frusen på morgonen, så hon står här och värmer ryggen mot brasan.

 

Det blåste nåt alldeles hemskt när jag gick med hundarna på sjön, så det var jättekallt, trots bara -2 grader och solsken.


  

  Det drivade igen medan jag gick och p.g.a blåsten så blev promenaden inte så lång idag.

 
 
Ingen bild

Catarina Larsson

24 februari 2017 19:46

Hälsa Berra att krya på sig från oss i Gustafs
❤💐

Kicki Fredlund

25 februari 2017 07:53

Jag ska hälsa till honom!

 
Ingen bild

Yvonne

24 februari 2017 19:54

Inte undra på att han haft känningar! Håller tummarna för att det räcker med sprängningar nu.

Kicki Fredlund

25 februari 2017 07:53

Ja, nu hoppas jag också att han ska bli piggare.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

24 februari 2017 19:59

Hälsa Berra god bättring, snart kommer våren och värmen och våra gamla kroppar tinar upp igen...Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

25 februari 2017 07:52

Jag hoppas att jag kan hämta honom idag.
Ja, vår vill jag ha NU.
Kramen

 
Hillevi

Hillevi

25 februari 2017 05:46

Så bra med en läkare som bestämmer så där! Hoppas han kommer hem som ny, mannen din.
Roligt med Emelie hemma några dagar, kan jag tro! Bilden vid kaminen luras lite: trodde att tv-skärmen smält i hettan från kaminen, men det var visst bara speglingar från gardinen i fönstret! Haha!
Ja, blåst har det verkligen, så kan tro att det blev en kortare tur. Fast Dunk-Maya i föregånde inlägg är ju för rolig!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

25 februari 2017 07:51

Ja, nu blev Berra omhändertagen. Han blev kärlsprängd igår (det var tredje gången).
Nu ha Emelie åkt iväg för att köra Tjejvasan.
Maya är envis som en röd gris när hon vill ha något.

 
Ingrid

Ingrid

25 februari 2017 13:06

Vilken tur att de behöll Berra, för utan den behandling han fått vet ingen hur det hade gått. Inte undra på att han mått dåligt.
Hälsa och önska honom god bättring!
Det blåser isande kallt här också och jag som inte har någon hund som tvingar ut mig kurar inomhus trots solskenet. Nu väntar jag på Carina som ska komma hit och få lite hjälp med sin mobil.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ingen bild

Lotta

25 februari 2017 13:33

Krya på dig Berra
Kram till er båda

Kicki Fredlund

26 februari 2017 13:06

Tack Lotta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards